3389
Sök

måste dimljusen funka vid besiktning?

Thorssa
30 augusti 2007
Som sokrates säger så ska kontrolllampan i bilen fungera om dimbakljuset fungerar. Det finns dock inget krav på att dimbakljuset ska fungera. Fråga en besiktningsman om ni inte tror på det.

1 723 Inlägg
30 augusti 2007
_Kekke_ skrev:
jaadu. Den ena bilen jag hade, hade icke justerbara dimljus. En bra anledning att koppla ur dom då va? Och SBPs ljuskoll brukar aldrig stämma med de jag justerat efter. Fast visst, bara att justera dom lite lågt så vet man att man är safe. Men jag fegar hellre än att få en 2a om du förstår smile

icke justerbara? det lät ju otroligt smidigt smile då borde de ju rent teoretiskt sett inte gå att få fel höjd på dem.

3 295 Inlägg
30 augusti 2007
falloutboy skrev:
_Kekke_ skrev:
jaadu. Den ena bilen jag hade, hade icke justerbara dimljus. En bra anledning att koppla ur dom då va? Och SBPs ljuskoll brukar aldrig stämma med de jag justerat efter. Fast visst, bara att justera dom lite lågt så vet man att man är safe. Men jag fegar hellre än att få en 2a om du förstår smile

icke justerbara? det lät ju otroligt smidigt smile då borde de ju rent teoretiskt sett inte gå att få fel höjd på dem.

om nu inte fästena är krokiga... det är inte helt ovanligt.

1 723 Inlägg
30 augusti 2007
Slave_joe skrev:
om nu inte fästena är krokiga... det är inte helt ovanligt.

det är ju klart. men använder man dem borde man ta sig 5 min att kolla det.

Sök