3644
Sök

Koppla JBL T595 6x9........

7 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
Har en liten fråga hur man kopplar in högtalarkablarna, det finns 4 st inkopplingar, på 2 st står det HF och på 2 st står det LF..... Vilken skall man välja eller spelar det någon roll.......
En som är totalt okunnig:|

265 Inlägg
31 augusti 2007
DVA skrev:
Har en liten fråga hur man kopplar in högtalarkablarna, det finns 4 st inkopplingar, på 2 st står det HF och på 2 st står det LF..... Vilken skall man välja eller spelar det någon roll.......

Jag har T595 men ligger hos farsan så kan inte kika nu. T595 går iaf att bi-ampa. Dvs köra basen separat och mellan/diskant för sig. Dra kablar till 2 olika kanaler på ett steg eller helt enkelt driva dom 2 helt olika steg. Som dom är i orginalskick så sitter båda anslutningarna ihop, om du kikar så ser du det wink. Vilken man använder minns jag dock inte, tror inte de skall spela någon roll. Vill du bi-ampa så är det så trist att man får klippa av kabeln som sitter emellan, tro det eller ej wink

-

7 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
stukastini skrev:
DVA skrev:

Jag har T595 men ligger hos farsan så kan inte kika nu. T595 går iaf att bi-ampa. Dvs köra basen separat och mellan/diskant för sig. Dra kablar till 2 olika kanaler på ett steg eller helt enkelt driva dom 2 helt olika steg. Som dom är i orginalskick så sitter båda anslutningarna ihop, om du kikar så ser du det wink. Vilken man använder minns jag dock inte, tror inte de skall spela någon roll. Vill du bi-ampa så är det så trist att man får klippa av kabeln som sitter emellan, tro det eller ej wink

Tackar för svaret!
det verkar som båda sitter ihop, så då borde det inte spela någon roll vilken man kopplar förstärkaren till?

Jag tycker det är lite kass bas, hur länge tar det att spela in denna 6x9? Har spelat i ca 45  min..........
Ha de gott!

265 Inlägg
1 september 2007
DVA skrev:
stukastini skrev:
DVA skrev:

Tackar för svaret!
det verkar som båda sitter ihop, så då borde det inte spela någon roll vilken man kopplar förstärkaren till?

Jag tycker det är lite kass bas, hur länge tar det att spela in denna 6x9? Har spelat i ca 45  min..........
Ha de gott!

En 6,9:a bör inte ta så långt tid. Mycket bas, nja jag har inte kört dom för den skull då jag haft bas så det räcker, Men skall du använda basen fullt ut så är det nog biampa som gäller. Jag körde mitt på highpass så klart jag inte fick mycket bas smile. Men skulle vart kul att prova biamp funktionen, jag gjorde det inte för hade aldrig orkat löda ihop kablarna igen tongue
Senast redigerat av stukastini (1 september 2007)

-

7 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
Men så länge HighPass och Lowpass sitter ihop och inte är isärklippta för biampa så spelar det ingen roll om jag kopplat den till Highpass eller Lowpass, eller?

Jag använder dessa högtalare som inbyggnadshögtalare i köket och kör den på vanlig förstärkare:D De är inbyggda i en stor låda ovanför kyl och frys:)
Senast redigerat av DVA (1 september 2007)

21 761 Inlägg
1 september 2007
Det stämmer, om byglingen sitter kvar så kan du koppla in på vilken som helst. smile

Sök