2488
Sök

Kicker L5 "12 eller Carpower sonic "12?

67 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
Som trådnamet lyder... Kicker L5 12 eller Carpower sonic 12 ?
Ska drivas med Sinus live 1500 monoblock..

Mvh

67 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
Kanske är bra att medela om att jag lyssnar på trance ( Euro trance) Med en hel del bas i så jag är ute efter bra tryck! Lutar åt Kicker L5 "12 shysst rea på dbakuten så...

1 058 Inlägg
31 augusti 2007
ZNICE skrev:
Som trådnamet lyder... Kicker L5 12 eller Carpower sonic 12 ?
Ska drivas med Sinus live 1500 monoblock..

Mvh

jag själv har en Carpower sonic 10 och är mkt nöjd. skulle inte tro att du blir missnöjd med någon av basarna faktiskt men min röst ligger på carpower basen.

Vad ska du spela för musik?

PoLoud =D

77 Inlägg
31 augusti 2007
jag har en kicker l5 12" i en portad låda som är rätt stor, vet inte litern.. och har kickers minsta monosteg på 3xx watt. det spelar så man ser suddigt kan jag säga:) grymt nöjd är jag, och med ditt steg lär det ju spela ännu bättre. har iofs inte hört carpower basen, men jag vet då att kickern spelar jävligt bra!smile

67 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
Hehe sant! Men jag får en känsla av att Sinus live 1500 steget är för stort för 1 L5 12:a Kanske ska köra 2 st på en gång eller kan jag köra på en bas den går typ inte sönder / spelar dåligt för att steget är kraftigt?

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
31 augusti 2007
kör helre carpower

141 Inlägg
31 augusti 2007
kicker l5 ligger min röst på kan inte få för mycket effekt

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
31 augusti 2007
L5an ska ju laddas med 800w rms så den kräver lite power.
Kör själv en sån och den ger bas så det räcker och blir över.
Driver den på ett mutant steg som ger 800w rms.
köper du L5:an med 4ohms spolar så får du ju ut 900w enligt spec på sinus live steget.
Det borde bli helt perfekt.,...

Röstar för L5:an

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

SkenLaddRacing
189 Inlägg
31 augusti 2007
jag tycker helt klart carpower sonic, då kan du lasta ner sinus-steget till 1 ohm o då lär de ösa på rejält

Rather turboshit than NO power at all.

125 Inlägg
3 september 2007
har två kicker l5 8" tror dom tål 300w rms eller nått och ett alpine steg på 1000wrms, och det verkar som att man kan smiska kickerbasarna i timme efter till riktigt hårt utan att dom har börjat säga ifrån ännu! men har ingen aning om hur carpowerbasarna låter...

2 201 Inlägg
3 september 2007
innan du bestämmer dig för kicker, så råder jag dig att lyssna på carpower. du blir inte missnöjd.
röstat klart på carpower

1 072 Inlägg
3 september 2007
Efter som kicker kör med fyrkantik bas så har du större kon area som flyttar luft. Vissa säger att man kan jämföra en kicker 12" mot en vanlig rund 15" bara för den har större yta. Personligen skulle jag ha valt kicker´n om man är ute efter bas!

2 201 Inlägg
3 september 2007
storleken är ingenstörre betydelse.  ta tex 10 tum mtx så spelar den skiten ut mds eller gas mm värsta 15 tummare.

ni som säger kicker är bäst, börjar undra om ni lyssnat på nåt annat

733 Inlägg
3 september 2007
Du som klagar på kicker: peter_1976.. har du ente råd med kicker lr vad e problemet? de bästa basarna jag har hört är kicker och jag har hört mycket... jag har däremot aldrig hört en mtx spela "bra bas" och med bra menar jag då prisvärd

M.v.h. Emil

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
3 september 2007
Samma som thulle jag har hör och provat mycke men det har slutat med att jag köpt kicker igen gång på gång.
Då jag är 30år fylld har jag hunnit prova en hel del och sitter inte och gissar.
Kicker är bra grejer och tål förbannat mycke stryk och låter kanon..
Så jag hade inte tvekat en sekund på att ta L5:an istället

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Team Autohifi!
865 Inlägg
3 september 2007
Ett litet råd är att du försöker leta fram en butik som har dessa två basar på hyllan och ser om du kan få test lyssa dem, alt . provlyssna lite på dina polare som säker har en av varje i sina bilar.

En bashögtalare är så mycket "min" smak, någon gillar Kickar Soundet bättre en Carpower och visse versa.

Det är du som ska ha det och då skulle det vara bra att du är nöjd med ljudet själv.

Jag tror dock att karatären på dessa basar är följande:
Kicker L5 = lite snabbare
Sonic = går lite ljupare

Obs! beror lite på låda !

Good luck!

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
3 september 2007
som åvan skriver.  jag tycker att just l5 12" låter lite ja vad ska man säga plastig:O den är väldigt dnärtig men  den spelar inte så djupt

BilstereoNörd
576 Inlägg
3 september 2007
Carpower Sonic-12 kan spela mycket välljudande bara man har ett bra slutsteg och en rätt konstruerad låda för ändamålet..

Lådans avstämning och volym avgörs av bilens cupé, ifall det är en combi eller sédan!
Placering av lådan med diverse tätning avgör också hur det ska låta.
Många faktorer som är helt avgörande för hur det kommer att låta oavsett vilken högtalare du väljer..

En dåligt rekommenderad låda till kickern gör att den spelar skit och vice versa.
Att jämföra dem kan ju endast göras när de sitter i varsin låda optimerad för samma bastyp och tuningsfrekvens. alltså ett seriöst test inte va folk tror sig veta..
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

tokfrans
982 Inlägg
4 september 2007
röstar lätt på carpower!! dessa spelar sjukt smile

och då jämför jag med kicker L715.

har testat L715 och Sonic 15 i "rätt" lådor för min bil

kicker basen spelade djuupt men inte så snukigt högt som jag ville.

sonicbasen spelade inte riiiktigt lika djupt enligt mig men mycket mycket högre och trevligare.

kan ju ta ett snabbt dB resultat oxå yikes

kicker 145.1dB
Sonic 147.3dB

Bilen i fråga var en golf 3 och steget ett sinus live SL-A 3000
Senast redigerat av k1mm0 (4 september 2007)

Sök