Bilstereon dör

ExEr0x
5 september 2007 · 17 Inlägg

Jag har fått lite problem, jag bytte ifrån peugeot orginal stereon till en Pioneer DEH-P6900IB
den nya stereon har inget minne, och det går inte att spela över nivå 30 (max är 50) det är alltså inte så högt. jag har testat med en annan stereo och det är samma problem.

Jag förstår inte varför stereon inte kommer ihåg radio stationerna som jag programerar in, kanske kan vara fel i strömanslutningen till "stanby läget" någon som har varit med om något liknande? och hur skall man åtgärda felet?

stukastini
5 september 2007 · 265 Inlägg

ExEr0x skrev:
Jag har fått lite problem, jag bytte ifrån peugeot orginal stereon till en Pioneer DEH-P6900IB
den nya stereon har inget minne, och det går inte att spela över nivå 30 (max är 50) det är alltså inte så högt. jag har testat med en annan stereo och det är samma problem.

Jag förstår inte varför stereon inte kommer ihåg radio stationerna som jag programerar in, kanske kan vara fel i strömanslutningen till "stanby läget" någon som har varit med om något liknande? och hur skall man åtgärda felet?

Verkar inte finnas någon minnesström. Tror det är gul kabel som det sitter på. Goggla wink. Sen att du inte spelar över 30 och att den dör ibland som du säger. Har du ordentlig jord till den? Jag hade själv en stereo som startade om konstant, var på i 2 sek starta om bla bla. Efter lite kabelsökning bör jag jorden och sen fungerade det.

Lycka till

-
ExEr0x
5 september 2007 · 17 Inlägg

Grejen är det att orginal stereon fungerar med både minne och spela riktigt högt. det ända jag har gjort är bytt stereo. alltså tagit ur DIN kontakterna och satt i dem i den nya. men tack för tipsen ska kolla jordningen och stanby strömen.

klimpan
5 september 2007 · 2 600 Inlägg

prova me orginal stereon och se om det händer samma sak nu då kan ju ha hänt nått  när du bytte tongue bara en tanke  eller så är det nått fel på stereon.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Akka
5 september 2007 · 1 174 Inlägg

klimpan skrev:
prova me orginal stereon och se om det händer samma sak nu då kan ju ha hänt nått  när du bytte tongue bara en tanke  eller så är det nått fel på stereon.

Tänkte också skriva de!

klimpan
5 september 2007 · 2 600 Inlägg

Akka skrev:

klimpan skrev:
prova me orginal stereon och se om det händer samma sak nu då kan ju ha hänt nått  när du bytte tongue bara en tanke  eller så är det nått fel på stereon.

Tänkte också skriva de!

hehe jag han före big_smile

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
zetec
5 september 2007 · 603 Inlägg

Det är minnesströmen som spökar. Jag svor antal timmar över det där när jag bytte ut stereon i min peugeot. Peugeot och Pioneer verkar göra tvärtom, har också för mig att det är gul kabel och motsatsen, den som inte ska ha konstant ström, som du får byta plats på helt enkelt. Då funkar både volymen, minnet och stereon stänger inte av sig.
Jag har för mig att jag ganska logiskt såg vilka två kablar det var när jag väl kom på tanken. -Annars är det ju bara att öppna instruktionsböcker och/eller som någon sa googla lite. Lycka till!

In hoc signo vinces
Peugeot 206 "Dunkabilen" (1999)
twin_cam Smålänning
5 september 2007 · 7 877 Inlägg

Gul är alltid minne. Biltillverkarna älskar att göra det jobbigt för oss som vill modifiera litegrann.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
ExEr0x
5 september 2007 · 17 Inlägg

Casanovan skrev:
Det är minnesströmen som spökar. Jag svor antal timmar över det där när jag bytte ut stereon i min peugeot. Peugeot och Pioneer verkar göra tvärtom, har också för mig att det är gul kabel och motsatsen, den som inte ska ha konstant ström, som du får byta plats på helt enkelt. Då funkar både volymen, minnet och stereon stänger inte av sig.
Jag har för mig att jag ganska logiskt såg vilka två kablar det var när jag väl kom på tanken. -Annars är det ju bara att öppna instruktionsböcker och/eller som någon sa googla lite. Lycka till!

Humm, det var inte svårare än så big_smile fyfan vad enkelt. tack för alla tips.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang