2240
Sök

Cargard billarm - billarm i allmänhet - kan man installera detta på egen hand istället för att punda ut 1000:- +?

113 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
Jo, det är så att jag vill skaffa ett bra billarm, ett som är godkänt av svenska-någonting(kommer inte ihåg nu) och som försäkringen godkänner. jag har hört att cargard är ett av dessa larm - finns det fler billigare varianter? Kan man installera dessa billarm utan några svårigheter om det bara gäller de enklaste funktionerna. Alltså huv, bagage, dörrar, rutor - startspärr har man ju redan, hade inte tänkt mig några konstiga sms kommandon eller varningar, bilstart över sms eller liknande. Alltså bara de vanligaste funktionerna, tjut från bilen om någon krossar ruta eller försöker bryta upp dörrar, eller använder ett visst tryck mot bilen.

200 S
850 S
950 S
T70C
Vilket av dessa är billigast?
Vilket av dessa passar mig bäst efter att ha läst min beskrivning på krav?

mvh/vivanco

-----------------][----------------][----------------][-----------------][---------------][---

324 Inlägg
5 september 2007
950S. Enkelt att installera om man är lite el kunnig. Sen om det är billigast vet jag inte.

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

113 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
Audikrille skrev:
950S. Enkelt att installera om man är lite el kunnig. Sen om det är billigast vet jag inte.

Det lutade faktiskt åt 950s innan jag skrev detta, men det är väl ett bra larm, kanske du har detta? Om så är fallet, finns det nack- fördelar som du vill nämna? Eller du kanske bara hört om detta?

-----------------][----------------][----------------][-----------------][---------------][---

324 Inlägg
5 september 2007
Jag har det på Fiestan,och det fungerar bra.  Kundbilarna på jobbet som har larm, så har kanske 90% 950s och några har T70C. Skillnade mellan dom två, att T70C går att koppla till orginal fjärren (om man nu har en). Tror inte att det fungerar på 950s, Säkert andra skillnader oxå, men annars så e dom nog ganska lika.
Håller själv på att leta larm, just 950s.

En annan grej. Jag tror inte att larmet blir godkänt av försäkringsbolaget om du installerar det själv.
Att en firma måste göra det för att det ska bli godkännt.
Kolla upp det nogrannare innan ,men jag är nästan säker på det.
Tål att tänkas på.

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

85 Inlägg
5 september 2007
Flertalet försäkringsbolag har plockat bort självriskelimineringen vid montering av larm, oavsett om fackman installerat det eller du själv gjort det och oavsett vilken typ/modell det är. Bara en tanke så att den bidragande anledningen till att installera larm inte ska vara att man tror att man får nån fördel hos försäkringsbolaget. Det ska man isåfall kolla upp i första hand...

113 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
Jag har talats vid med mitt försäkringsbolag angående detta, dem säger att jag inte behöver betala självrisken om jag har ett godkänt larm installerat.

Jag har en orginalfjärr till bilen där jag låser och låser upp dörrar och bagage - men det kanske inte är så viktigt att ha det inkopplat på samma om nu t70c kostar MYCKET mer än 950s?

514 Inlägg
6 september 2007
Förr när jag monterat larm så har jag bara åkt till en aktoriserad firma där en installatör gått igenom och kollat så larmet är korrekt inkopplat och fungerar som det ska i bilen och efter det skrivit under i pappret.

old volkswagens never die they just get lower

452 Inlägg
6 september 2007
T70c passar bäst till din bil om det är renaulten i din avatar du tänker sätta larm i.
det skiljer 100kr mellan t70c och 950s
t70 sätter man i de flesta bilar efter 97-
Här kan du läsa lite om det........
http://bildradiohuset.ehandel.net/sv/ar … rgard_t70c
Senast redigerat av Team_Bilradiohuset (6 september 2007)

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

113 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
Team_Bilradiohuset skrev:
T70c passar bäst till din bil om det är renaulten i din avatar du tänker sätta larm i.
det skiljer 100kr mellan t70c och 950s
t70 sätter man i de flesta bilar efter 97-
Här kan du läsa lite om det........
http://bildradiohuset.ehandel.net/sv/ar … rgard_t70c

hur mycket skulle det kosta med montering?

Sök