2240
Sök

Chippa min saab mer!?

39 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
hej, har nog steg 2 nu bara, kollade lite me bsr om att gå till steg 3, det kostade 14 tusen, då bytte dem mjukvara, framrör 3" med sportkat, o spridare inkl installation!

mina frågor är om det är stor skillnad på 204 häst till 233 och 310nm till 370?

blir ljudet annorlunda och finns de nånstans att man får se hur de låter me 3" helsystem!!vill inte att de ska braka för mycket!!

är inte så kunnig på detta område så är tacksam för all info..

mvh

2 164 Inlägg
8 september 2007
Byte till 3" helsats gör inte så mycket för ljudet bara för mottrycket som blir mindre och de är ju bara bra för motorn.
Men hör med andra firmor med om vad dom ska ha för steg 3.

Sen så är de skillnad på 200 och 233.
Du kommer att märka de men de är ju som sagt upp till dig att välja de eller inte.

MVH

F

162 Inlägg
8 september 2007
Du kommer inte bli besviken, på Ljud eller efekten, Men det roligaste e ju att du får 60nm extra, vilket ger roliga gaspådrag,   eller som vissa säger,    Riktig riktigt säkra omkörningar smile
/Nicke

Jag har 7 intressen: Bilar å sex

saab expert
248 Inlägg
8 september 2007
du kommer nog i tid till det du ska även med det trimm du har i dag

39 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
jo absolut kommer jag i tid, men det är ju lite roligare med sånt drag, det sportsystemet som jag har nu låter inte så mycket, trodde de skulle låta mer!! vilka andra firmor kan fixa jobbet, för måste man göra allt från början när man har bsr ppc??

2 164 Inlägg
8 september 2007
ado1 skrev:
jo absolut kommer jag i tid, men det är ju lite roligare med sånt drag, det sportsystemet som jag har nu låter inte så mycket, trodde de skulle låta mer!! vilka andra firmor kan fixa jobbet, för måste man göra allt från början när man har bsr ppc??

Ja beroende på hårdvaran som finns, men vissa firmor lämna lite rabbat på programvaran när man byter leverantör men de är ju olika från olika firmor.

MVH

F

39 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
okej, tänkte kolla med speedparts vad dem tar för dem har ju även dem bsr ppc!! vilka andra finns det ?

273 Inlägg
8 september 2007
vet inte autotech har till saab men,, värt o kolla smile

http://www.autotech.nu/index.php?option … p;Itemid=1
Senast redigerat av ArizonaEagle (8 september 2007)

168 Inlägg
8 september 2007
Trista med BSR är att deras sportsystem inte låter speciellt sportigt alls. mad

HKS gör ett riktigt fett 3" system som du bör kolla upp.

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

Martan
8 september 2007
Kör på ett Ferrita istället:)

39 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
jo men om man skulle sätta på ett 3" med race kat? då hade de väll låtit sportigt..jag vill inte ha japsdämpar ljudet!!!

Martan
8 september 2007
Ferrita 3" helsystem inklusive Racekat, Då får du ett jädra gott sound:)

Volvo performance for life !
183 Inlägg
8 september 2007
ferritas 2,5 efter kat med 3" främre låter i det närmaste likadant som BSRs sportsystem!vill du ha goare ljud är det 3" hela vägen som gäller och då kan jag rekommendera JT-tunging, det är dock inte rostfritt och börjar ge med sig efter 3-5 år!