2672
Sök

Turbo/evo konvertering på galant Gti -89

32 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
#1
Tjena jag och en kompis ska dra igång ett projekt med en Mitsubishi Galant Gti -89, turbo/evo konventera

har inte så mycke koll på hur man gör med bränsle insprut, spridare, osv eftersom någon av oss alldrig sysslat med turbo konventering.

Galant Gti har samma block som Evo 2:an hur är det med toppen? är det samma?

har införskaffat mig en Evo 2 turbo och frågan är om grenrör/extraktor

från Evo 2 passar på Galant toppen?

Hur håller kolvar/stakar/lager? har beräknat att uppnå 280-300 Hk. Tänkt ladda ca 0,5 0,6 Bar! Pallar orginal kolvar/stakar osv det?

Så vi vill veta lite hur man ska göra inför en turbo Konventering med bränslet osv. Vad jag har förståt det rätt så bör den få mer bränsle? Bör Vi byta Bränsle pump, spridare osv?

Måste man byta kamar och ventiler?

projektet ska vara så biligt som möjligt! Hoppas att ni förstår vad jag menar!

Bara ös på vad ni kan och så mycke info som möjligt.

Mvh Manzzen


48 Inlägg
11 september 2007
#2
Hejsan vet inget om hur det är med topen, Men bliligt kommer det inte att bli när man sattsar på 280hk. Igentligen för att hamna på sådan efekt så bör man bygga en helt ny motor med väre kammar, ventiler, stakar, kolvar, bränsle m.m
Men det är inte omöjligt att ni kan komma undan ett tag med orginal bottendel men toppen är ett måste för den efekten, Och laddtrycket kommer vi nog att få höja med tanke på att det är en lite motor ni önskar mycket efekt ur.
Sen blir det nog att byta till efter marknats sprutt så pengarna kommer rulla iväg men det blir nog trevligt när det är klart.

Ha de

Corrado 1.8t -89
Corrado G60 -90
Golf Vr6 - 92
Vento Gl - 92

48 Inlägg
11 september 2007
#3
Glömde skriva att ni måste börja med att komp sänka den, antigen andra kolvar (är att rekomenderas) ful trimning med dubbla packningar och ibland en distans imellan. Men dubbla packningar är inget att rekomenderas vid höre efekt

Corrado 1.8t -89
Corrado G60 -90
Golf Vr6 - 92
Vento Gl - 92

Smålänning
7 883 Inlägg
11 september 2007
#4
Hög motoreffekt och lite pengar går sällan eller aldrig bra ihop...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

89 Inlägg
11 september 2007
#5
Turbogrenröret är som sagt bara att bulta dit, men det är låååång väg till att kunna plocka några 280 hästar ur den spisen tyvärr. Kolla mitsuklubbens forum, är några killar där som turbokonverterat sina Galanter: http://www.mitsuclubsweden.com/mcs/

\\ Mer laddtryck åt folket! //

Drifttekniker
224 Inlägg
11 september 2007
#6
Blir garanterat både enklare, billigare och roligare att slänga i en evomotor.


Sök