3429
Sök

hur gör man för att få bästa ljud?

8 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
hejsan, jag har en audi a4, 96, som jag har satt en 12" bas i skuffen, med tillbehörande slutsteg (allt från rockford), men jag undrar om man behöver något mer för att få ett rent och fint ljud?

61 Inlägg
15 september 2007
tjena! Vad har du för övriga högtalare i bilen? är de orginal eller har du bytt ut dom?!

Mvh...

8 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
jag har orginalhögtalerai övrigt! men jag manade mest om man behöver te.x kondensator eller byta ut högtalarkablarna till orgonalhögtalera -alltså enkla lösningar, men sterion är inte orginal

28 Inlägg
15 september 2007
du behöver inte byta några kablar om du inte ska tävla.. kondensator gör inte någon större skillnad heller om du inte har en stor kondningsbank...
mvh Ronnie

139 Inlägg
15 september 2007
tja har du dåligt med ström o liknande så skaffa kraftigare batteri typ optima lr något. du kan ta ut måtten från din skuff och så kan du prata me typ BRL lr någon annan bilstereo butik så kan dom räkna ut lådan på ett ungefär efter din skuff.

mvh/fredrik big_smile
Senast redigerat av Junior2 (15 september 2007)

vet ni varför skruvdragaren är klassad som ett av världens farligaste verktyg!?! Jo den har tillbehör som bittz ;) höhö!

21 761 Inlägg
15 september 2007
Audi_89 skrev:
jag har orginalhögtalerai övrigt! men jag manade mest om man behöver te.x kondensator eller byta ut högtalarkablarna till orgonalhögtalera -alltså enkla lösningar, men sterion är inte orginal

Om du driver framhögtalarna med stereon så räcker det nog med originalhögtalarkablarna, men om du driver dem med ett slutsteg så blir det ju längre kablar (eftersom steget brukar sitta i skuffen) och mer effekt. Då är det lämpligt att byta ut högtalarkablarna till tex 1,5mm2 kablar.

För att slutsteget ska kunna ge ut hela sin effekt så är det viktigt att strömkablar är dimensionerade rätt och att de har bra kontakt. Även batteri och generator ska vara i bra skick. Generatorn ska ju kunna ge ut en hel del ström utan att laddspänningen sjunker alltför mycket, det går att kolla upp relativt lätt med en tångamperemeter.

Sök