3474
Sök

Min Saab 9000 går orent!

14 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
Hej på er alla på forumet!
Min 9000 går inte alls bra:( om ni kan tänka er en moppe med för litet munstycke?? då går den dåligt, typ att den antingen vill lägga av eller bara "skuttar" fram:P typ samma på min 9000:(
Har nån någon aning om va det kan vara? lamda sonden kanske? de är väl den som sköter allt de där?
För de satt fel stift i när jag köpte den så bytte direkt! Så efter de så gick den bra ett tag, typ ett par timmar, sen började den bli knäpp igen, så prövade byta tändkasetten, men de var tydligen inte den heller.
Har prövat med och byta luftmassemätaren, men inte de heller:(

Ingen aning va de kan vara, den kanske nyper tjuvluft någonstans ifrån... ibland så lägger den bara av på tomgången, men ibland kan den få ryck och gå hyfsat bra, och ibland vill den hänga kvar runt 1500 rpm. Kan skriva hur mycket som hellst, men de där är lite i alla fall.

Tacksam för svar! smile

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
17 september 2007
Hallå Saab kompis smile

Ang ditt problem så tycker jag du borde gå över hela insugssidan från spjällhuset till insuget med startgas spray och höra om motorn beter sig konstigt vid nån punkt för då har du ett vakuum läckage där.

Har den varit svårstartad nångång?? brukar den dö av helt nångång så att den har stannat eller bara rycker den?? Tänkte ifall vevaxelgivaren skulle spöka.

kan ju även vara nåt relä som är glappt eller så också, man ska ju aldrig säga aldrig...

Brukar check engine lampan blinka till nångång??

//Per-Arne

14 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
Okej ja så kan de ju vara, alldrig svårstartad, check engine lampan brukar blinka ibland, fast senast jag körde med testinstrumentet så slockna den, men nu har den börjat komma upp lite då och då, de ligger väl felkoder där igen:(

Asså den kan dö på tomgången ibland, mm ska testa med startgas!
Den rycker som fan, på varje växel:S
Tack för svar smile
Senast redigerat av saab-turbo (17 september 2007)

Sök