3947
Sök

Billjud i Opel.

Lunkan (wescrape)
207 Inlägg
19 september 2007
Trådstartare
Tjaa, Jag tänkte be om lite hjälp.
Det är så att jag håller på att införkaffa en Opel Manta GSi -88 eller en ascona a/b, och vill bygga ljud i den.
Nu till problemen bara, för det första så är jag väldigt dålig på billjud överhuvud taget så jag skulle uppskatta lite hjälp med info om det. Sen så har jag för mig att bensin tanken sitter vid ryggstöder i skuffen på dom, hur ska jag göra då? för det går väll inte att bygga bas mot rygg stödet då?

Sen så har jag kollat på en Rockford Fosgate T112D2 Power bas som jag vill sätta in. går det? och vad ska man ha för slutsteg för att orka driva basen ordentligt som inte är sååå jävla dyrt.

Sen har min polare ett baspaket med 2 st blaupunkt velocity vw300 basar på 2250w st. och jag undrar om det finns ngn changs att jag kan slå hans bas med en power bas??

Tacksam för svar // Andreas

Stance is romance

Maskinförare
1 163 Inlägg
19 september 2007
Smakar det så kostar det...

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

16 197 Inlägg
19 september 2007
allt går om man vill.. flytta på tanken å sätt in en "fuelcell" sen sätter du baslådan mot ryggstödet smile

dyr bas behöver mycke effekt å då kostar de.. finns liksom ingen omväg..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Beroende av billjud
151 Inlägg
20 september 2007
Det du kan göra är att dra basrör från lådan upp genom hatthyllan, då får du in ljud i kupén.
Om du kan spela ifrån din kompis Blaupunkt basar är jag tveksam om.
/Wikberg

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"

16 197 Inlägg
20 september 2007
AudiEngineering skrev:
Det du kan göra är att dra basrör från lådan upp genom hatthyllan, då får du in ljud i kupén.
Om du kan spela ifrån din kompis Blaupunkt basar är jag tveksam om.
/Wikberg

de tråkiga me de e att de blir bara en maaaaaaaassa djupbas inne i bilen. låter ofta skit fel om man bara sticker upp röret genom hatthyllan å låter basen spela i skuffen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök