Nej stopp o belägg nu!! Här ska inte göras några hål i nån wastegate-slang!
Det ENDA som skiljer Lättrycksturbon & Fullturbon är wastegatetryckklockan.
Så om du skaffar en tryckklocka från en Ftt, finns på skroten, blocket m,m..
Och monterar på hans Ltt så kommer den gå som en Ftt dvs, turbon laddar lite mer, en Ltt laddar 0,3bar medans Ftt 0,55bar. Ltt har 135 hk & ftt 165hk!
Skulle du göra hål i slangen eller på något annat sätt höja laddtrycket så kommer det garantrat inte bli 0,55bar, utan troligtvis mkt mer, och då klarar inte bränsletillförseln av att leverera så mkt soppa som behövs och bilen kommer gå skitilla samt att den skickar felkoder....
Vill du ladda mer än 0,55bar så får du skaffa ett chip, finns många olika tilverkare på sånna, wiking har billiga.
Gå in på
www.turboperformanceclub.com där finns mkt kunnigt Volvo folk.