3218
Sök

Automatlådor, vilka tillverkare/bilmärken är bäst?

8 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
Hej!

Jag är ute efter en automatare till mina föräldrar och kollat runt på en del olika modeller och undrar därför lite om automatlådor och kvalité på olika tillverkare/bilmodeller.

Hörde nån som klaga på Volkswagens lådor och funderar just på Golf IV Variant -04 med automatlåda till föräldrarna och undrar om nån har bra/dåliga erfarenheter av dessa?

Vet att Ford Mondeo/Scorpio´s lådor ska vara riktigt kassa, finns det fler att se upp med?

Mycket tacksam för svar.

Meister
6 763 Inlägg
22 september 2007
Du ska väll akta dig för chryslers 90-tals låder. Det är Mitsubishi som bygger dom och dom rasar efter 8-12k mil. Varför? Dom lägger i två växlar samtidigt = krash. Annars gammla cheva PowerGlide körs de mycke med på stripen och håller bra. Th350 håller bra den med

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 september 2007
Cheva 700 låda. Bästa som skapats wink

C H E V R O L E T <3

8 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
Jo Jänkarnas lådor är ju rediga grejer, och antar att de har de bästa lådorna.

Men för egen del tänker jag ju mest på lådor i "vanliga" tråkbilar, som passar mina föräldrar. Dvs något som håller och drar lite soppa i prisklassen 50-100k kr.

Vad sitter det för lådor i Golf, Honda Jazz/Civic, Mazda 323, Yaris, Fabia, Focus, Clio, Corsa Hyndai Getz mfl mfl?

Japaner vs. Europeér -00 och frammåt?
Senast redigerat av zebmag (22 september 2007)

Körv
3 535 Inlägg
22 september 2007
Mercedes *dräggel*

Truckdriving Man

8 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
decib3L skrev:
Mercedes *dräggel*

Gäller det även de nyare? Typ c-klass.

539 Inlägg
22 september 2007
Jag kan säga att du blir inte besviken på Mercedes automatlådor wink dock om du ska köpa en så är köp nån automat nyare än 95a, då kom nästa generation automatlådor.

Chevrolet automatare är helt okey också.

8 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
Hur är det med VW´s lådor? Typ -00 ->

joodå!
33 Inlägg
26 september 2007
preppad ford C4.... bästa lådan som finns.... eller powerglide... men de e ju gm big_smile

bmw ha ja inte hört någonting dåligt om... men köp inte en accord 90-93... börjar sliira i växlingarna om man haar en fot av modell tyngre tonguebig_smile

Smålänning
7 883 Inlägg
26 september 2007
Aisin levererar lådor till många tillverkare inom ford och GM, men sitter även i en dal japanare och tyskar. Även i saab och en del volvo.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök