3950
Sök

+ och - ??

25 Inlägg
3 januari 2006
Trådstartare
Jag har varigt lite klantig och koplat ur slutsteget för att koppla in ett annat slutsteg, och jag noterade inte vilken kabel som gick till + å minus. nu undrar jag sitter säkringen på + eller - kabeln?

BMW Power
2 362 Inlägg
3 januari 2006
för det första.. är inte kablarna i olika färger ? och för det andra.. säkringen sitter på +.. gör min iaf tongue

BMW, bogsering med wire :/

Wankel
1 080 Inlägg
3 januari 2006
finns ju voltmätare, kolla om du kan låna nån av en kompis eller åk till nån butik som kanske kan låna ut en sån 2 sek

MDS Västerås

25 Inlägg
3 januari 2006
Trådstartare
FugitivE skrev:
för det första.. är inte kablarna i olika färger ? och för det andra.. säkringen sitter på +.. gör min iaf tongue

kablarna är samma färg, men det såg jag inte när jag koplade bort steget. det är därför jag har fårr problem

BMW Power
2 362 Inlägg
3 januari 2006
hehe okej tongue jobbigt läge..

Mvh

25 Inlägg
3 januari 2006
Trådstartare
okey tack för alla svar. nu ska jag prova.... hoppas det inte blir ett enda fyrverkeri av bilen wink

BMW Power
2 362 Inlägg
3 januari 2006
Moonshine skrev:
okey tack för alla svar. nu ska jag prova.... hoppas det inte blir ett enda fyrverkeri av bilen wink

hahaha det får vi allt hoppas att de inte kommer att bli wink .. kommer säkert höra smällen enda härifrån tongue Mvh Kevin

4 571 Inlägg
3 januari 2006
säkringen sitter på +

21 761 Inlägg
3 januari 2006
Och det är ju bara att mäta med voltmeter vilken kabel som är plus.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
3 januari 2006
har du säkringar extra e det ju enkelt, kolla båda mot karossen å se vilken som svetsar, hehe... skojja bara, men det funkar men inte så seriöst, hehe-...

494 Inlägg
3 januari 2006
om man vill borde de väll gå att ta en vanlig tolvvolts lampa och se vilken sladd som är var när de lyser!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Wankel
1 080 Inlägg
3 januari 2006
Vogge skrev:
om man vill borde de väll gå att ta en vanlig tolvvolts lampa och se vilken sladd som är var när de lyser!

funkar ju också, improviserad voltmätare smile

MDS Västerås

Sök