4726
Sök

Klarlacka om kolfiberhuv?

500 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Mitt första inlägg här!smile

Har en kolfiberhuv som klarlacken har börjat släppa på och blivit allmänt risig. Vill lägga ny men vet inte hur pass känslig kolfibern är mot nedslipning av den gamla klarlacken. någon som vet hur man ska göra? Hur mycket kan en firma tänkas ta för att bara lägga en ny klarlack?

MVH

Team Kränghäng
657 Inlägg
26 september 2007
vad jag förstår så är inte kolfibern jätte känslig mot sånt.. typ bara slipa ner NÄSTAN ända till väven och sen spruta på nytt lager..

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
26 september 2007
frosth__ skrev:
vad jag förstår så är inte kolfibern jätte känslig mot sånt.. typ bara slipa ner NÄSTAN ända till väven och sen spruta på nytt lager..

Det har jag ocksåp fått höra.. men annars kan du ju höra med nått ställe som säljer kolfiberhuvar? dom borde ju veta det..

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
26 september 2007
Hör med en lackerings firma. de har mest koll på de där!

39 Inlägg
26 september 2007
de e bara o slipa på men tänk på att slipa ut kanterna där klarlacken har släppt o använd fint papper typ pp600 lr finare. går o ta grövre papper först men då lär man slipa bort alla grova repor med finare papper sen iallafall. firma tar säkert mellan 2500-3500,
lyvka till

9octane

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
26 september 2007
bara att slipa ner epoxyn (oftast inte klarlack utan bara epoxy)
sedan använda dig av 2 komponent klarlack.

500 Inlägg
27 september 2007
Trådstartare
Ok tack så mkt för alla svar. Ska fundera på om jag ska slipa ner det själv eller om jag ska låta en lackfirma göra hela jobbet. tycker dock att det låter dyrt med 2500-3500 för bara klarlack? eller?

Sök