joo asså de går att drifta om esp stängs av och man tar fart o svänger, måste påpeka att det var blött ute imorse men att i stillastående lägge spinna me hjulen var omöjligt oavsett hur mkt man försökte...
joo joo men grejen e ju den att dom har så jävla många försiktighets åtgärder nu för tiden ( varav några inte går att stänga av helt ) så att de gör de hela lite svårare...
Testa att rulla lite sakta och stämpla. Då snurrar framhjulen också.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Hade samma dilema med min BMW. V8 på 218 häst borde burna lätare än en 6:a på 170häst eller? Men nej! Inte förran jag drog ut säkringar till ABS, antispin osv o det blev bättre men inte tilllräckligt. Alt B: Vänta tills snön kommer
grabbar,,, ja vet att ni alla försöker vara snälla o hjälpa till men är det någon som vågar erkänna att det bara är till att lägga ner.. ?
känns som att de snarare kommer gå åt helvete innan det går rätt...
tackar för dessa 4 sidor av otrolig samarbetsvilja och bra råd men jag älskar min drivlina och efter 100 försök igår kväll så inser jag att jag ger upp ( och att ja ska till morsan o ta hennes v70 o burna skiten ur den )
detär lättare än du tror. kvittar vilken växel du ligger i, L, 1, 2, D. automaten växlar inte upp förrän den kommer upp i ett visst varvtal. o så mycket ska du inte gasa när du burnar.
koppla ur antisinn. håll på broms, ungefär hälften o prova dig fram med gasen. jag vet inte hur lätt chryslern släpper, men camaron jag hade släppt ganska lätt. sen är det bara att låta däcken snurra till det inte finns mer däck
det sliter ju mer på drivlinan att konstant acca från 0-100 vid rödljusen med 100% grepp än att spinna med noll grepp. Fast antispinnsystemet vill ju bara väl, även om det kan vara ruskigt överbeskyddande ibland.
tekniken för att burna har många beskrivit. och det är samma som jag gör: i med driven, trampa lätt på bromsen och gasa. min automat växlar väldigt snabbt till 2an så för mig kan det vara idé att lägga i ettan så den inte växlar upp.
Senast redigerat av falloutboy (28 september 2007)