2616
Sök

hur ska jag göra :)? vilken ska jag ha som vinterbil.

Touch by U
910 Inlägg
28 september 2007
#21
du kan ju alltid ta min 245:a tongue haha ^^

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil

RS
886 Inlägg
29 september 2007
#22
Svenss0n skrev:
jag har lite funderingar att ställa av R:en nu den sista. och köra en 850 glt 92:a i vinter.

eller så kör jag R:en hela vintern och så kör jag nylack på den till våren? annars om jag ställer av den så tänkte jag köra en lackförsegling men jag vill ju hellre ha nylack big_smile. jag tänkte tvätta bilen 2-3 ggr i veckan om jag ska köra med den på vintern så saltet lär inte bli något problem.

så vad säger ni? R heller vintern = nylack. eller in med den i varmgarage och med lackförsegling.

Jag skulle ställa av R:en och skita i lackförsegling och ta ut den på våren och lacka då! cool

Focus RS

Servicerådgivare
715 Inlägg
29 september 2007
#23
Svenss0n skrev:
jag har lite funderingar att ställa av R:en nu den sista. och köra en 850 glt 92:a i vinter.

eller så kör jag R:en hela vintern och så kör jag nylack på den till våren? annars om jag ställer av den så tänkte jag köra en lackförsegling men jag vill ju hellre ha nylack big_smile. jag tänkte tvätta bilen 2-3 ggr i veckan om jag ska köra med den på vintern så saltet lär inte bli något problem.

så vad säger ni? R heller vintern = nylack. eller in med den i varmgarage och med lackförsegling.

hehe jag står inför typ samma dilemma ska jag ställa av bilen el köra med den i vinter.. pendlar ganska mycke till jobb 10 mil om dagen så vill ha en säker bil ändån ...

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

Teddan
2 495 Inlägg
29 september 2007
#24
Hertigen skrev:
köp en e34 a då har du en stor och säker bil plus bakhjuls

12 ventilarna är inte så dyra

men dom kräver mera service/underhåll, kamrem, slitna kammar osv.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

2 230 Inlägg
29 september 2007
#25
om du ändå fyunderat på lacka den till våren. så är det ju bara att köra i vinter..

så kan det vara då det inte blev som det skulle

3 122 Inlägg
29 september 2007
#26
Klart att det rostar mer på vintern och att lacken "slits" lite mer.

Du själv som avgör. I mina ögon är den byggd för att köras året om och är bra på vintern. Lite synd att byta ner sig till en 740 som inte är direkt soppa snål när den är kall (eller varm heller för den delen).

Kan tillägga att jag inte kör min Z3Mc på vintern. Men det är av praktiska skäl. Den är plogbilslåg, bakhjulsdriven utan några elektroniska hjälpsystem...
Förra året körde jag en 9-3 Aero, förutom att viggenpaketet nästan släpade i plogsträngarna var den perfekt. Snabb värme, säker, lagom med pulver, fast tyvärr fwd.


fritidsprofessor
1 197 Inlägg
29 september 2007
#27
Har du inte tänkt längre än att det sliter på lacken så har du verkligen inte tänkt långt pojk... lacken e ju inga bekymmer att hålla efter, men allt sånt som sitter monterat så man inte kommer åt; t.ex plast, lister, gummilister o för att inte prata om hur mycket du får gno i motorummet... m.m. listan e lång  hmm



Sök