2807
Sök

Topplockspackning Volvo 850 T5

6 Inlägg
16 december 2006
Trådstartare
Haft T5an (turbon) i knappt en vecka så har topplockspackningen gått..

Inte roligt! Men frågan är om det är värt att ge sig på att byta den själv eller ska jag lämna in den så det blir gjort av ett proffs? Volvo tar iallafall 13 000 för jobbet. För mig är det mycket pengar men kanske värt det i längden?!

151 Inlägg
16 december 2006
Se det så här; det måste inte vara ett proffs (med ett proffs menar jag en som kan byta topplockspackning i sömnen....) som gör jobbet men det ska vara proffessionellt utfört! Har du erfarenheten och noggrannheten för att göra det så kan du göra det själv, annars bör du lämna bort jobbet. Det är ju en sak att byta packning på en gammal B20, en annan sak att byta på din.

778 Inlägg
16 december 2006
så är det! vad har hänt med toppen? den kan vara spuruken då måste du plana om den sen så måste du veta hur kammarna låg sen hur mycket du får dra ått mutrrana på toppen finns säkert mer jag har byt på en mondeo på skolan helt själv det gik bra men jag tror det inte nåt man kan göra hema !

6 Inlägg
17 december 2006
Trådstartare
Har beslutat under helgen att lämna in det till Volvo, tittade i Haynes 850-bok och insåg att detta jobbet ska göras av en som gjort det förr. På Volvo får man väl också en garanti?

151 Inlägg
18 december 2006
Förresten, har du fått konstaterat att det är verkligen är packningen som gått och inte turbon som rasat (ger också vit rök!)?

1 453 Inlägg
1 oktober 2007
msjoholm skrev:
Förresten, har du fått konstaterat att det är verkligen är packningen som gått och inte turbon som rasat (ger också vit rök!)?

Nja snarare blå rök? Vit rök brukar innebära vatten i förbränningen.

Sök