alla lådor från 9000 -94 och uppåt ska passar
. Inte v6-lådorna då!
Men en del behöver du byta medbringare på oxå.
Om det är någon som snackar om 40,45,35,5-Lådor är hur dem är växlade, alltså hur fort bilen går på 1000rpm på 5:ans växel.
tex: En 45-låda (den högdrevade) lådan varvar 2000rpm i 90 km/h den brukar sitta i 2,3T (200hk/aero)
40-lådan varvar 2200 i 90 km/h och brukar sitta i 2,0t motorerna. Sen finns det växellådor från sugmotoroerna som är ännu lägre drevade. finns någon som har 35,5/kmh/1000rpm.
Om man kör turbo så är det kul och ha den lägre drevade, då kraften kommer på högre varvtal
. men om man åker långt så är det skönade med den högre drevade, då ljud nivån sjunker lite. Hållbarheten ska vara lika på båda.
_fillan_ Om du ska köpa en låda från en 200Hk/aero så måste du byta till medbringarna som sitter på 200hk/aero lådan
Då 2,3LLT har mindre medbringare orginal. om du köper en sugmotor så borde du inte behöva byta
Jag är för trött och sliten för att orka förklara
Någon annan som är klarare i huvet`