3572
Sök

extraktorgrenrör: hur ska ja bygga för bästa effekten?

78 Inlägg
4 oktober 2007
Trådstartare
ja ska bygga avgassystem på min 740glt ja har köpt ett extraktorgrenrör hur ska ja bygga för bästa effekten?

Son Of Murphy
782 Inlägg
4 oktober 2007
pelle_d3 skrev:
ja ska bygga avgassystem på min 740glt ja har köpt ett extraktorgrenrör hur ska ja bygga för bästa effekten?

Gör inte misstaget som många 740-raggare gör, o sätt 3" hela vägen för "grymt" ljud. Utan jag såg i din profil att du redan har 2,5" system, behåll det! smile
Byter du till större tror jag att du nästan får sämre effekt då du bara har en sugmotor.

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

78 Inlägg
4 oktober 2007
Trådstartare
aa ja har köpt 2,5" rör och böjar men ja har inte börja byggt än! fundera på om ja ska ha mycket rakarör lr lite böjar!smile

10 287 Inlägg
4 oktober 2007
Ska du bygga ett extraktorgrenrör? Läs tex stickyn om sugmotortrimning i så fall.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Son Of Murphy
782 Inlägg
4 oktober 2007
pelle_d3 skrev:
aa ja har köpt 2,5" rör och böjar men ja har inte börja byggt än! fundera på om ja ska ha mycket rakarör lr lite böjar!smile

Oki, I see! smile
Tycker du ska bygga så det inte ligger o slår, eller tar i. Tror inte att HUR du drar rören gör så mycket skillnad... hmm

78 Inlägg
4 oktober 2007
Trådstartare
okey!smile

Driifter;)
1 630 Inlägg
4 oktober 2007
så lite tvära svängar som möjliga .. långa mjuka är ju bättre för flödet... sen så ska ju extractor vara att alla rör e lika långa.. o sånt där joz.. sen beror de på vart du vill ha effekt var i registret alltså.. de går o jusera med längd och utforming på kollektorn.. för o få de bra så är de mkt o hålla reda på..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Son Of Murphy
782 Inlägg
4 oktober 2007
Amazon_123GT skrev:
så lite tvära svängar som möjliga .. långa mjuka är ju bättre för flödet... sen så ska ju extractor vara att alla rör e lika långa.. o sånt där joz.. sen beror de på vart du vill ha effekt var i registret alltså.. de går o jusera med längd och utforming på kollektorn.. för o få de bra så är de mkt o hålla reda på..

Någon som besitter djupa kunskaper i avgasbygge, märker jag! smile

Sök