2465
Sök

Kondensatorn lyser inte ?

107 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
Kan någon förklara varför det inte lyser på kondensatorn ? Det verkar vara ström på den, men displayen lyser inte :S

1 585 Inlägg
1 oktober 2007
testa koppla loss strömen och vänta 1min och sen på med ström kabblen igen. Håller själv på just nu då min kondensator antligen står igång hela tiden eller inte är igång alls.tongue lite klurigt men det går till slut annars borde det va nått annat skumt,

Lånar tråden lite ingen som har nått bra tips på hur jag ska få min kondensator till att lysa när steget är på, Och stänger av sig när stereon är av. Fungerade perfekt innan, Men så byta jag remote kabbel idag då den andra va dålig. Så nu vill den inte göra som jag vill:P
Ibland lyser den och ibland inte.
Senast redigerat av Jolle87 (1 oktober 2007)

180 Inlägg
2 oktober 2007
Jolle87 skrev:
testa koppla loss strömen och vänta 1min och sen på med ström kabblen igen. Håller själv på just nu då min kondensator antligen står igång hela tiden eller inte är igång alls.tongue lite klurigt men det går till slut annars borde det va nått annat skumt,

Lånar tråden lite ingen som har nått bra tips på hur jag ska få min kondensator till att lysa när steget är på, Och stänger av sig när stereon är av. Fungerade perfekt innan, Men så byta jag remote kabbel idag då den andra va dålig. Så nu vill den inte göra som jag vill:P
Ibland lyser den och ibland inte.

Min kondensator lyser också hela tiden, det dra ju ingen ström ändå......men du kanske bara tycker att de e jobbigt att det lyser.

275 Inlägg
2 oktober 2007
miniballe skrev:
Min kondensator lyser också hela tiden, det dra ju ingen ström ändå......men du kanske bara tycker att de e jobbigt att det lyser.

vad har du för framtidspryl, som kan lysa hela tiden utan att dra ström?
en sån vill jag oxå ha...roll big_smile

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.

956 Inlägg
2 oktober 2007
min kondensator lyser oxå hela tiden....men drar inte heller ström...

eldus veldus

20 Inlägg
2 oktober 2007
tänkte sticka in en fråga och hoppas det e okej.

När jag koppla in min kondensator så startar den, börjar lysa, visar vilken volt jag har men den visar att jag inte har några a (amper?). Tror inte den mattar ut någon ström då steget inte startar när jag koppla in kondensator men startar direkt utan.

Ideer om vad som kan vara fel tas tacksamt emot.smile

1 585 Inlägg
2 oktober 2007
Okey så jag kan låta kondensatorn va igång hela tiden låter ju lite riskabbelt:S

107 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
Fick igång den nu big_smile drog lite i jorden så gick den igång, det verkar som min känner av när den ska va av å på, för när man stängt av så lyser den va 1 min efter, sen slocknar den smile

1 585 Inlägg
3 oktober 2007
hehe fått rätt på min också nu, "Igen" Stänger av sig när steget stänger av sig och startar när steget startar:P

107 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
Hur fick du den att starta å stoppa när steget gör det ? För min den stängs av en stund efter det..

BilstereoNörd
576 Inlägg
7 oktober 2007
Alla kondingar med elektronik har autostart och autostopp, den känner av när spänningan sviktar mer än typ 0,2volt och startar sen går den på timer i allt från 30sek till flera minuter
så när inte timerfunktionen triggas längre för att spänningen slutat att svikta så räknar den ut sin tid på timern och stannar/slocknar..

alltså när du spelar musik så sviktar spänningen och timern triggas.
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

107 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Okej, tack för det svaret smile

Maskinförare
1 163 Inlägg
7 oktober 2007
Och för dom som inte fick igång sina kondringar.. mät på + / - kabeln och kolla först om ni har ström till den. jag hade felet att + kabeln hade släppt från säkringsdosan under huven. så lätt var det. men har ni matning fram dit, så är det bara kolla om nån kabel är lös/glapp. det är väl dom tips jag kommer på nu.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Sök