3723
Sök

Böter och ombesiktning för min vinge!

Drifttekniker VA
580 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
Jaha igår tröttnade polisen på mig och min vinge. De stoppade mig och gav mig böter på 500:- och ombesiktnig. Så jävla typiskt då jag har köpt en ny vinge som är laglig. Men jag hade tänkt vänta med att montera den tills vintern sad Så igår efter att jag kom hem åkte alu-vingen av och förarbetet för den nya började. Ser ut att bli en tidigare avställning än vad jag hade tänkt. Kan ju inte åka runt med en spacklad baklucka resten av månaden sad

1 661 Inlägg
10 oktober 2007
klart du kan åka runt med en spackellucka! Njut av "sommaren" så länge den varar! big_smile

212 Inlägg
10 oktober 2007
En kompis fick böter och ombes, för att han hade för stor alu vinge. Harry haffa berättade för oss att om vi skulle köra på någon så skulle den personen bli smörgåspålägg om den flög över bilen. ;D

1 174 Inlägg
10 oktober 2007
Spethz_ skrev:
En kompis fick böter och ombes, för att han hade för stor alu vinge. Harry haffa berättade för oss att om vi skulle köra på någon så skulle den personen bli smörgåspålägg om den flög över bilen. ;D

å andra sidan så måste man ju köra i en jävlans fart om den ska rammla av å då har hon/han du kör tpå redan dött ^^

Drifttekniker VA
580 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
Det där med  att om jag skulle köra på någon så skulle den personen bli smörgåspålägg om den flög över bilen drog polisen för mig me smile

89 Inlägg
10 oktober 2007
Lalla78 skrev:
Det där med  att om jag skulle köra på någon så skulle den personen bli smörgåspålägg om den flög över bilen drog polisen för mig me smile

Det är nog ganska sant också ;D

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
10 oktober 2007
Förutom att aluvingar är otroligt fula (smaken är som baken) så "förvärrar" de skadan på zebran du kör på. Grejjen är att zebran ska "rulla" över bilen. Visst han/hon är ju redan död säkert men man kan förstå varför "osthyvlar" är mer eller mindre olagliga.

Tänk att du går över ett övergångs ställe, och från ingen stanns kommer kalle 19år med sin 740 i 80blås, du hinner reagera och gör som på film och "hoppar", kalle har hunnit fått ner farten något när du slår i rutan och rullar över bilen.

Innan du når vingen i bak så har du mest fått skrubbsår och nått/några brutna ben. När du nu träffar vingen så kanske du slår upp skallen, skär upp en artär eller sliter armen ur led.

Vore det inte bättre om kalle inte hadde hafft den där biltema vingen på? bästa vore väll om kalle hadde hållt 50km/h och hunnit stanna. Men när väl olyckan händer så är man glad för det där "lilla"

//Mike

><((((º>
115 Inlägg
11 oktober 2007
Den där jämrans Kalle alltså..

Jag kommer inte på nått skoj att skriva här, så jag skiter i det.

1 833 Inlägg
11 oktober 2007
Att dom orkar...

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Thorssa
11 oktober 2007
Lalla78 skrev:

Nu förstår jag varför de kallas osthyvlar wink

10 287 Inlägg
12 oktober 2007
Det gör dom inte på min bil i alla fall. Dom har redan fastnat på dom skarpslipade spett jag har på mitt takräcke - helt lagligt.
Så märkliga är reglerna. Spänn fast vingen på takräcket så är det last och helt ok. Skiva på bara.

/Göran

Spethz_ skrev:
Harry haffa berättade för oss att om vi skulle köra på någon så skulle den personen bli smörgåspålägg om den flög över bilen. ;D

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 418 Inlägg
12 oktober 2007
bra att det är olagligt med alu vingar, så jävla fula smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Sök