2239
Sök

bil som går på vatten

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
http://youtube.com/watch?v=4ChLaqkm_ME

http://youtube.com/watch?v=_BLDIee4-hI& … mp;search=

http://youtube.com/watch?v=_j7d-FJ7TQk& … mp;search=

http://youtube.com/watch?v=m_21KafrwRc

vi har tekniken och ja tror vi alla kan köra bilar på enbart vatten om några år..
men stora rika fitt-företag vill ju att vi ska fortsätta köpa deras olja så det skiter ju sig.
en bil som skulle gå på enbart vatten och el?  ..  jag tror det är fullt möjligt .. detta har amatörer kommit på, tänk om man skulle betala ett gäng forskare att komma på en vattendriven bil...  men allt handlar ju om pengar idag så jag tror det blir svårt att lyckas med detta...

vad tror ni om detta? yikes
Senast redigerat av richardoo290 (19 oktober 2007)

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
19 oktober 2007
verkar ju va mycket kraft i grejerna och det hade vart rätt gött att tanka bilen med trädgårdsslangen wink

1 582 Inlägg
19 oktober 2007
Detta var inte alls dåligt, får hoppas att bilar som går på vatten börjar säljas om x antal år då big_smile

304 Inlägg
19 oktober 2007
Luftdrivet ska det vara tongue

http://www.theaircar.com

1 353 Inlägg
19 oktober 2007
Fast vad dom inte säger är att det går åt mer energi i form av elektrictet att omvandla vattnet till gasform, än vad man egentligen vinner på det, för vi har ju fortfarande inget annat sätt att producera el på än med nästintill bara fossila bränslen ^^

There's no replacement for displacement

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Batta skrev:
Fast vad dom inte säger är att det går åt mer energi i form av elektrictet att omvandla vattnet till gasform, än vad man egentligen vinner på det, för vi har ju fortfarande inget annat sätt att producera el på än med nästintill bara fossila bränslen ^^

jojo, men om man skulle utveckla tekniken ?

blacken
19 oktober 2007
Det låter intressant, men hur mycket skatt blir det då på vatten?.

1 353 Inlägg
20 oktober 2007
richardoo290 skrev:
Batta skrev:

jojo, men om man skulle utveckla tekniken ?

Ja, den är ju helt klart värd att utveckla!
Men i dagens läge så går det ju jämnt ut, mer än att det känns jäävligt miljövänligt med en bil som trycker ur sig vattenånga tongue

1 353 Inlägg
20 oktober 2007
blacken skrev:
Det låter intressant, men hur mycket skatt blir det då på vatten?.

haha, ja, här i sverige där dom älskar att lägga skatt på allting så kommer det bli så.

eller så kommer dom börja sälja vatten på bensinstationer, och säga att enbart det vattnet fungerar, vanligt/destilerad vatten kommer förstöra motorn, och på det viset skrämma folk att tanka vatten för 10 kr/L istället ^^

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 oktober 2007
Nån oljeshejk köpte ju en sån ritning till en sån motor och brände upp skiten direkt. Men bara dom struntar i att sälja till shejkerna så kan de gå bra! smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

66 Inlägg
20 oktober 2007
Haven kommer tömmas på 3 år big_smile

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
20 oktober 2007
pfa skrev:
Haven kommer tömmas på 3 år big_smile

de betvivlar jag då vattnet återvinds ju så vi kan dricka renat dinosourie piss nu eftersom vattnet aldrig försvinner

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

44 Inlägg
20 oktober 2007
skulle ju vara fint om det gick att driva bilarna på vatten istället för bensin :p

796 Inlägg
20 oktober 2007
dom tycker nog att vi måste förstöra den här världen först innan vi kan köra på vatten

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

498 Inlägg
20 oktober 2007
Jaha en vätgasbil var väl inte specielt nytt???sad
Han förklarade att att vattnet separerades till vätgas och syre genom en elektrolys.
Problemet är att denna delning av vatten är mycket energikrävande, det krävs minst lika mycket energi för att dela skiten som man sedan får ut.
Detta är grundproblemet med väte som bränsle, annars är det ett väldigt rent bränsle.
Sedan var det lite fult att försöka lura folk genom att säga att h20(vatten)blir hho, vad jag vet så kan 2st vätemolekyler(H) o en syre molekyl(O) bara binda på ett sätt och det är som vatten H2O.

Edit: såg nu att det var fox som sände detta...blir inte direkt förvånad lol
       Samma bolag sänder inslag i usa om att växthuseffekten inte finns, att alla muslimer är       onda , att inga amerikanska soldater har omkommit i kriget osv. En  privatägd propaganda kanal
Senast redigerat av enpatte (20 oktober 2007)

796 Inlägg
20 oktober 2007
enpatte skrev:
Jaha en vätgasbil var väl inte specielt nytt???sad
Han förklarade att att vattnet separerades till vätgas och syre genom en elektrolys.
Problemet är att denna delning av vatten är mycket energikrävande, det krävs minst lika mycket energi för att dela skiten som man sedan får ut.
Detta är grundproblemet med väte som bränsle, annars är det ett väldigt rent bränsle.
Sedan var det lite fult att försöka lura folk genom att säga att h20(vatten)blir hho, vad jag vet så kan 2st vätemolekyler(H) o en syre molekyl(O) bara binda på ett sätt och det är som vatten H2O.

Edit: såg nu att det var fox som sände detta...blir inte direkt förvånad lol
       Samma bolag sänder inslag i usa om att växthuseffekten inte finns, att alla muslimer är       onda , att inga amerikanska soldater har omkommit i kriget osv. En  privatägd propaganda kanal

ja man ska inte lita på media alltför mycket...

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Sök