Hejsan!
Detta är första inlägget här och jag hoppas slippa göra allt för många nybörjartabbar men skulle det inträffa hoppas jag ni har lite överseende
Jag har nyligen börjat fundera på att skaffa lite bättre ljud till bilen då originalljudet är bra burkigt. Jag kan ju börja med att berätta att jag inte är ute efter tävlingsljud eller liknande utan jag vill bara ha något som förstärker basljudet och låter bra vid vanlig användning. Musiken som spelas är väldigt blandad så baslådan ska helst fungera bra till det mesta.
Nu är det så att jag inte har en kombi så bagageutrymmet är inte det största och jag vill att ljudet ska ta så lite plats som möjligt och det är här jag behöver hjälp.
Som tidigare nämnt är jag väldigt grön på detta område. Första fråga är den klassiska,
"Har storleken betydelse" ? Om jag bara vill ha bättre ljud men samtidigt vill att det ska kunna spelas ganska högt, räcker det med 8" då eller vad ska man köra på? Finns det någon komplett baslåda redan som ni tror skulle kunna passa för endamålet?
Sen till nästa fråga, när jag kollat runt lite på olika baslådor står det ofta att det är inbyggt slutsteg, räcker det för att driva det hela eller bör man köpa ett slutsteg direkt? Stereon i bilen är en Clarion från -04.
Jag hittade en till synes smidig baslåda från mds,
http://mds.se/?artnr=DA10DNågon som testat och kan utala sig om den eller vet var man kan läsa lite mer om den?
Den ligger lite högre i prisklass än jag tänkt mig men det kanske är vad det kostar om man ska ha något vettigt?
Hoppas ni kanske har svar på några av frågorna och att det blir en trevlig vistelse här!
MVH Robert