3223
Sök

öppet luftfilter

Team-Xtreem.org
40 Inlägg
11 januari 2006
Trådstartare
har en volvo v40 T4 och tänkte sätta på ett öppet luftfilter, men ekonomin tillåter inte ett dyrare(bmc, pipercross m.m.) just nu, och jag har ett nytt "micro" filter liggandes hemma, kan man sätta på det iväntan på att kosing ramlar in igen? vad är skilnaden på att dyrare filter o t.ex micros, eller Race sport filter??

~:Kör före du, så väntar jag där framme!:~

ARREST ME! I'm a street racer
22 Inlägg
11 januari 2006
det skall vell inte vara någon stor skilnad på det tror jag

Volvo S40 T4 X-treme

245 Inlägg
11 januari 2006
De är GRYMT stor skilland på öppna luftfilter, även om man inte kan tro de så är de det! varför tror du annars att Micro´s & Dan Mobility´s öppna filter kostar 2-300:- medans BMC, Pipercross, K&N, BSR, JR kostar från 800-1500:- 

Man ska inte snåla med öppna filter om man nu ska ha det? Risken är stor att du förstör/skadar Luftmassemätaren i bilen, kostar väl typ 3000:- minst.

Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås

5 710 Inlägg
11 januari 2006
JAG skulle inte montera Micros öppna filter ens på min gräsklippare.
Anledningen är det stålnät som sitter på "kortänden", ett stålnät kan inte fånga små partiklar.
Luftfiltret är en MYCKET viktig komponent för turbon och hela motorns livslängd så där skall man vara noga.

MVH Jonas
..............

Team-Xtreem.org
40 Inlägg
11 januari 2006
Trådstartare
men micros luftfiler är ju ett pappersfilter, precis som t.ex kn o båda har ett stål nät på sig, inte för att rena luft, möjligtvis hålla gråsparvarna borta, det sitter ju där för att ge pappret i filtret stöd....

245 Inlägg
11 januari 2006
K&N & JR är bomullsfilter smile ..därför som de är tvättbara.

Vad gäller Micro´s filter så undrar jag om de är tvättbara?
På Dan mobilitys hemsida står ingenting om t ex att de är så viktigt att tvätta och olja in luftfiltrena som det står på alla seriösa trimföretag!!

Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås

Team-Xtreem.org
40 Inlägg
11 januari 2006
Trådstartare
tror personligen att det är lugnt att köra med dom billiga filtren, skillnaden är väl som sagt att det är ett pappersfilter, precis som orginalluftfilter, se det är engångsfilter, när det är skitigt är det bara att slänga, det är vad jag tror skilnaden är..

Radde
11 januari 2006
om du ändå ska köpa nytt filter (K&N. BMC) så tycker jag personligen att du ska vänta..

9 108 Inlägg
11 januari 2006
Kan rekommendera Green Cotton-luftfilter, jävligt snygga dessutom wink Jag köpte det största dubbelkonade dom hade big_smile Ruskigt stort blev det, fick bygga om hela insugsslangen hehe.

finns på www.forza.se och www.improxcustoms.com till exempel..
Senast redigerat av MilleN (11 januari 2006)

Sök