Snabb fråga, om jag kopplar mitt Neon, som är under hela bilen, till Cigguttaget behöver jag säkra av ledningen då? Cigguttaget måste ju redan vara säkrat till bilens säkringsdosa, eller?
Du ska INTE koppla in ett Under bilen kit med neon på cigg utaget!
Kolla vad det ska vara avsäkrat till och koppla det till ditt batteri som det borde vara och säkra av det ordentligt. Du har säkert så att du kan koppla in en strömbryttare inne i bilen.
som en sån avancerad elektriker man är (lol, eller hur) så räknar man med kabel längd amperen(det viktiga), och då kommer man in på grovleken på kabeln, är inte säkert att ciggutagets kablar håller för så mycke ampere som ditt kitt ska ha
hmm okej.. kanske finns någon annan strömkälla? som redan är avsäkrad. Har redan subb till batteriet, blir så jävla mycket sladdar i motorrummet så hade vart skönt att slippa.
JO vissst 12 som 12 med det finns Amp med vet du hur mycket belastning neonet tar`? ja skulle aldrig koppla det ditt.. klåpar dragning de är inte alls svårt o koppla det till batteriet o sen ta en kabel jord in till en knapp i bilen.. men du gör som du vill..
hmm okej.. kanske finns någon annan strömkälla? som redan är avsäkrad. Har redan subb till batteriet, blir så jävla mycket sladdar i motorrummet så hade vart skönt att slippa.
Det blir de väl hur än du drar in neonet? lr drar du de igenom damasken till växelådan?
Tack för tipsen.. Drar det från batteriet som ni säger så blir det nog säkrast. Har inte öppnat förpackningen till neonet än där är säkert instruktion och möjligt att det föjer med passande säkring, läste runt lite på tillverkarens hemsida.. men tack för tipsen så länge!