Jasså, jag hade för mig att det är tankarmaturen som brukar balla ur... potentiometern blir utsliten av allt skvalpande och blecken tappar tillslut kontakten med varandra.. mer eller mindre ett standardfel på 740
nja behöver inte vara. om det är elektronisk armatur så kan det räcka med att fila bort all oxid som blir på kontakt ytorna. var tvungen att göra det på en bil i skolan en gång. inte så svårt. bara å plocka ur armaturen ur tanken (4 skruvar) och kolla om det är något som har ärjat/oxiderat. gör det innan du köper ny armatur!
Jasså, jag hade för mig att det är tankarmaturen som brukar balla ur... potentiometern blir utsliten av allt skvalpande och blecken tappar tillslut kontakten med varandra.. mer eller mindre ett standardfel på 740
Hade samma problem med min 740 .Och jag bytte ut alltihopa i tanken. Sedan fungerade det.
Förra årets vinterbil var skoj, när tanken var full var den på det lägsta, sen ju mindre soppa man hade vandrade den uppåt och tanken var tom vid halv tank.
min har samma problem.. jobbigt är det när man gasar lite suger i sig så mycket soppa har dåligt koll på hur mycket den dricker när man bara har kört den typ 4 dagar efter motor ren..