2991
Sök

USA-blinkers.... bara man har rätt färg på lampan vid besikningen?????

41 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
Vissa säger att det är lagligt med usa blinkers vid besikningen..ja säger också det..har besiktiat min s40 utan problem ..men nu har ja en 945 med usa blinkers och där måste man ju har både positions och blinkers i samma lampa..är det någon som vet hur man får igenom bilen på besiktningen då det måste blinka orange och lysa vitt???

13 Inlägg
28 oktober 2007
Sätt in en separat parkeringsljuslampa i huvudljusen. Då lyser det vitt å blinkar orange. S40:in har gått igenom kanske för att det lyser orange åt sidan och inte rakt fram,det är då som dom blir olagliga.

B.I.B Blue Is Beautiful =)

12 086 Inlägg
29 oktober 2007
Att ha en orange reflex på sidan om positionsljuset är inte olagligt. Det blir olagligt när den lyser orange framot.

Gör de smidigast och koppla ur positionsljuset, finns inte lag på de vad jag vet.

41 Inlägg
29 oktober 2007
Trådstartare
Fick en 2:a på besiktningen på just positionslyset att ja inte hade det..hade ju kopplat ur det:)

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
29 oktober 2007
Jag borrade in en 5 watts vit lampa i USA-Blinkersen på min gamla 945 skitsnyggt blev det och ingen kan klaga!Nu finns det ju dioder så det behöver ju inte vara ngt större ingrepp!

-Mike-

12 086 Inlägg
29 oktober 2007
Kurtan84 skrev:
Fick en 2:a på besiktningen på just positionslyset att ja inte hade det..hade ju kopplat ur det:)

Fifan.. men jag tycker det är märkligt. Det finns lag om färdljus, det vill säga halvljus. Allt annat är "extra" som inte ska va lagstadgat.

Parkeringljus tror jag de är lag på oxå btw, men positionsljus va bara ett alternativ till halvljuset trodde jag.
Senast redigerat av JapMax (29 oktober 2007)

IT-Tekniker
376 Inlägg
29 oktober 2007
Jag har hört att det finns 2-poliga lampor som lyser vitt och blinkar orange.. Vart man kan hitta dem vet jag inte riktigt. Ska se om det går att få tag på.. Men jag ser ingen större orsak till varför man ska ha usa-blinkers alls då, eftersom i alla fall jag skulle köpa usa-blinkers just för att det ska lysa orange tongue

190 Inlägg
31 oktober 2007
JapMax skrev:
Kurtan84 skrev:

Fifan.. men jag tycker det är märkligt. Det finns lag om färdljus, det vill säga halvljus. Allt annat är "extra" som inte ska va lagstadgat.

Parkeringljus tror jag de är lag på oxå btw, men positionsljus va bara ett alternativ till halvljuset trodde jag.

Det du tänker på är varselljus, såna som volvo 240 har fram. positionsljus är det lag på både  fram och bak.

positionsljus mellan 5-10 watt, varselljus 21 watt

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

Sök