2314
Sök

Byta BMW E36 spoiler - fästa??

185 Inlägg
11 juni 2007
Trådstartare
Hej

Hade tänkt byta spoiler på min E36. Men hur fasen ska jag gå tillväga?? Originalspoilern är fäst framifrån med lister som täcker skruvarna. Men så kan jag knappt göra på denna spoilern... Någon som vet hur jag ska fästa denna? Ngn som kanske bytt soiler på sin E36:a som kan dela med sig av sina erfarenheter? smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/8301/18414/8301-96133.jpg
Senast redigerat av rich86 (11 juni 2007)

820 Inlägg
11 juni 2007
Tejp! tongue
Och inte silvertejp då utan kraftig dubbelhäftande tejp...

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
11 juni 2007
hej. kontakta mig på msn dj_totten@hotmail.com så kan jag hjälpa till lite. (orkar inte göra massa bilder och lägga här)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Thorssa
11 juni 2007
Limma? Fast personligen tycker jag den fronten gör sig bäst i garaget eller nåt..

185 Inlägg
11 juni 2007
Trådstartare
limma?? hur smart är du?? Dubbelhäftande tejp?? Är du helt seriös?

Thorssa
12 juni 2007
rich86 skrev:
limma?? hur smart är du?? Dubbelhäftande tejp?? Är du helt seriös?

Vad är problemet? Det är ju för fan standardlösning när man inte kan fästa den i originalupphängning! Använd PL400.

Vill du ha nån hjälp kanske du skulle försöka att vara lite trevligare?

820 Inlägg
12 juni 2007
Jag var väldigt seriös.

Den dubbelhäftande tejpen som kostar typ 19kr på dubbeltema kan ju fan tejpa ihop ett skruvstäd som sen inte går att få upp nästan...

185 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
wh0re skrev:
Jag var väldigt seriös.

Den dubbelhäftande tejpen som kostar typ 19kr på dubbeltema kan ju fan tejpa ihop ett skruvstäd som sen inte går att få upp nästan...

Ingen dålig tejp då..dubbeltema? var ligger det??

Jag var trevlig, men trodde du drev med mig när du föreslog lim...

820 Inlägg
13 juni 2007
rich86 skrev:
wh0re skrev:
Jag var väldigt seriös.

Lugnt smile var inte jag som anklagade dig för att vara otrevlig det var någon annan smile
Jag menade biltema, haha, snöade in mig lite på dubbel bara lol
Fast jag vet inte hur bra det är för att fästa en så stor grej egentligen... Tråkigt om den ramlar va ju. Har du inga ställen du kan skruva på? kanske limma fast någonting på insidan av spoilern som du kan fästa i någon hållare du själv limmar på på bilen?
Jag vet inte smile aldrig riktigt gjort det själv.

Thorssa
13 juni 2007
rich86 skrev:
wh0re skrev:
Jag var väldigt seriös.

"limma?? hur smart är du?? " Inte min definition av trevlig men men....

Och varför skulle jag driva med dig för?

17 Inlägg
13 juni 2007
Skulle varken limma eller dubbelhäfta fast en front, det känns ganska trafikfarligt, jag menar om man kör ganska fort blir det juh hög belastning på fronten och jag har monterat en del fronter ... och pl 400 nej tack ... Teroson har ett lim som heter 9220, ett en komponents lim sälj på meca för typ 200kr det kan jag rekomendera till sidokjolar, men även dem bör skruvas eller popnitas, vilket jag även rekomenderar att du fäster fronten med...
Senast redigerat av nerd (14 juni 2007)

Gasar tills det rasar, och rasar det så bygger man nytt....

185 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
Thorssa skrev:
rich86 skrev:
wh0re skrev:
Jag var väldigt seriös.

Vet inte, tyckte inte det var värst seriöst svar med lim till en spoiler.. Det ska vara något sjukt starkt om det ska klara påfrestningarna fronten utsätts för. Kör inte i 30 alltid wink
Popnitar har jag aldrig använt, skulle det hålla? Var får jag tag på det?

Thorssa
14 juni 2007
rich86 skrev:
Thorssa skrev:
rich86 skrev:

Vet inte, tyckte inte det var värst seriöst svar med lim till en spoiler.. Det ska vara något sjukt starkt om det ska klara påfrestningarna fronten utsätts för. Kör inte i 30 alltid wink
Popnitar har jag aldrig använt, skulle det hålla? Var får jag tag på det?

Jag har då två kompisar som fäst sina frontar med enbart lim och de har inte lossnat, det ska tilläggas att de går en aning fortare än vad din bil gör wink Så nog håller det alltid.

185 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
så pass...men samtidigt ska man kunna få av fronten oxå, om man nu skulle vilja ha tillbaka original smile Omständig jag är va? tongue

67 Inlägg
4 november 2007
Jag föredrar ordentliga fästen. Jag klippte och bockade till 2-2,5mm plåt som jag plastade fast på insidan av spoilern, gjorde så att det passade i original fästena. Enkelt att byta tbx till original med tar max en halvtimma tongue

Ska snart ge mej an bakspoilern

xPuffra
196 Inlägg
4 november 2007
Skruva bakom regskylten och i hjulhusen.. Har funkat kanon på dom bilar ja gjort d på..

92 Inlägg
4 november 2007
Tja! Har nyss monterat ny spoiler på min bmw och ville precis som du kunna få av den lätt om jga behöver!! Var inga som helst problem att skruva fast den och få det bra! Jag skruvade tre skruvar ner i själva stötfångaren som gammla spoilern satt fast skruvad i! om du tar bort framlysena så kommer du åt jättebra!! Sen på sidorna så tog jag hjälp utav en kompis som hjälpte till att hålla spoilern på plats medens jag skruvade underifrån och upp i frontbågen!! sitter stenhårt och är relativt lätt att få bort om det behövs!!! Lycka till!! tror det kommer bli riktigt bra!!))

Tuta Å Kör!!

Sök