3781
Sök

Material Och lådvolym till Rockford Power T112D2

644 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
Tjenare.. ska Bygga en portad låda till en rockford Power T112D2 Då är frågan går de bra å köra med spånskiva eller ska man köra med mdf skiva?.. så skulle ett mått på en bra portad låda inte vara helt fel å få

16 197 Inlägg
1 november 2007
http://www.rockfordfosgate.com/scripts/ … wxPX5hbnl_

22 mm spån funkar bra så länge du ska klä den.. ska den lackas så e de ju MDF å rekomendera.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

644 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
Okej.. Tack för svaret .. de var väll tänkt först å bygga med två sånn 12" men väntar nog me de å bygger en portad till den jag har istället så länge

2 123 Inlägg
5 november 2007
ogge89 skrev:
imorrn ska jag försöka å börja bygga baslåda smile

Har du byggt en sån låda som Helan rekomenderade ?
Lyssna på han iaf för han kan sin grej och fick även jag den rekomendationen från han och den lådan spelar på utav bara fan : )

41 Inlägg
5 november 2007
tjenare jag ahr 2st rockford power t1 12or den har jag enkel 18mdf skiva och du ska så liten låda det går om och inga basrör helt tät. det är dom tips du får av brl i örebro skriv gärna om du har fler frågor

hallå.! kolla www.stallverketracing.se :)

41 Inlägg
5 november 2007
19 mdf förlåt

hallå.! kolla www.stallverketracing.se :)

644 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:
ogge89 skrev:

Lyssna på han iaf för han kan sin grej och fick även jag den rekomendationen från han och den lådan spelar på utav bara fan : )

Nej han har inte kommit med nått förslag än

16 197 Inlägg
5 november 2007
ogge89 skrev:
ogge89 skrev:

jag(evilaudio)  kallas för Helan till vardags..big_smile

2 123 Inlägg
5 november 2007
_johansvensson_ skrev:
tjenare jag ahr 2st rockford power t1 12or den har jag enkel 18mdf skiva och du ska så liten låda det går om och inga basrör helt tät. det är dom tips du får av brl i örebro skriv gärna om du har fler frågor

Nu förstår jag ingetting av vad du skrev ?
Har dom tipsat dig om en liten sluten låda ?
För det är fel, visst spelar basen i en 33L sluten låda som Brl rekomenderar men den spelar långt ifrån otimalt och ännu längre ifrån sin kapacitet, kolla in länken evilaudio skickade istället. Det är RF's egna lådförslag och tro mig, dom har inte prövat några.
Varför Brl skirver att basen hör hemma i en 33L låda vet jag inte, kanske för att dom säljer en färdig låda med den volymen ?
MVH Fredrik

644 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
_johansvensson_ skrev:

Okej.. ska nog bygga en baslåda som är med på rockfords hemsida.. blir en portad.. kommer nog antagligen å spela mkt bättre än va de gör nu iaf.. kör med en sluten på 33 liter.. å tycker de borde låte lite mer med 600 rms watt iaf

644 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
_johansvensson_ skrev:

Nu förstår jag ingetting av vad du skrev ?
Har dom tipsat dig om en liten sluten låda ?
För det är fel, visst spelar basen i en 33L sluten låda som Brl rekomenderar men den spelar långt ifrån otimalt och ännu längre ifrån sin kapacitet, kolla in länken evilaudio skickade istället. Det är RF's egna lådförslag och tro mig, dom har inte prövat några.
Varför Brl skirver att basen hör hemma i en 33L låda vet jag inte, kanske för att dom säljer en färdig låda med den volymen ?
MVH Fredrik

Ska nog bygga den lådan som evil tipsade om

16 197 Inlägg
5 november 2007
_johansvensson_ skrev:

vill man spela högt me RF power T1 så ska man ha dom portat.. den typen av låda ja rekomenderar högre upp i denna tråd.

slutet e väl mer musikaliskt men de spela "inget"...

644 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
evilaudio skrev:
ogge89 skrev:

jag(evilaudio)  kallas för Helan till vardags..big_smile

Jaha de visste inte jag.. men då vet jag de iaf.

644 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
evilaudio skrev:
_johansvensson_ skrev:

vill man spela högt me RF power T1 så ska man ha dom portat.. den typen av låda ja rekomenderar högre upp i denna tråd.

slutet e väl mer musikaliskt men de spela "inget"...

okej.. jaa jag är ju ute efter å spela lite högre.. tycke de spelar ingenting just nu

644 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
ogge89 skrev:

okej bra de för vill kunna spela som fan tongue

16 197 Inlägg
5 november 2007
va ska du köra me för steg??

Sök