3590
Sök

Airbag lampan lyser?

Mr.
253 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
Hmm ja airbag lampan lyser rött. Är det något de kommer anmärka på på besiktningen? Och betyder det att airbagen ej fungerar? Och sisst men inte minst hur fixar man det?

Köpes:
18T Turbo

Rent A Retard !
674 Inlägg
7 november 2007
tjena, om den lyser så betyder det att det är någon airbag i bilen som inte fungerar som den ska alt. den e sönder, och ja, jag tror iaf att det inte går igenom besiktningen men är inte säker.

efter som, eller jag tycker att man ska lämna in sådana problem på verkstad då det är ganska svåra och viktiga saker det handlar om, och priset är väl lite svårt att säga, bytte sidoairbag på min och det gick på ett par tusen, men kanske varierar på vilken typ av airbag det är tongue

//J

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

342 Inlägg
7 november 2007
Om Airbags lampan lyser så ska du så fort som möjligt be en verkstad att kolla upp felet och fixa det.

Bilen kommer inte att gå igenom besiktningen om Airbags lampan lyser. du måste fixa felet först :o
Senast redigerat av Lpc (7 november 2007)

89 Inlägg
7 november 2007
Farsan har besiktat bilen med lysande airbaglampa, dom sa ingenting om det.
Men det är ju klart att det är lika bra att kolla upp vart felet ligger!

\\ Mer laddtryck åt folket! //

Mr.
253 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
Känns ju så förbannat surt att lägga 350 kr på en avläsning av felkoder.... blah... tongue Det är ju 35 mil!

Köpes:
18T Turbo

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
7 november 2007
Lpc skrev:
Om Airbags lampan lyser så ska du så fort som möjligt be en verkstad att kolla upp felet och fixa det.

Bilen kommer inte att gå igenom besiktningen om Airbags lampan lyser. du måste fixa felet först :o

Den går visst genom.

http://bilprovningen.se/externt/bpweb.n … enDocument

3 Inlägg
7 november 2007
de brukar inte va så allvarliga fel... du borde klart kolla upp det (läsa ut felkoderna...) men om du ska besiktiga o va säker så pröva lyfta batteripolen i ett par minuter.. lampan kommer antagligen att släckas... kanske inte kommer tillbaka på ett tag heller...

3 722 Inlägg
7 november 2007
lyser lampan SKALL bilen lämnas in!!!

Sök