3357
Sök

Sportluftfilter på 200sx

53 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
Nu har jag ett litet problem, när jag satte dit mitt sportluftfilter på min bil så har den börjat att gå ojämnt, och då jag börjar närma mig 3000 varv så låter det som att bilen får för mycke bränsle men då den till slut tagit sig över 3000 varv så går den hur bra som hellst, någon annan som har ett likadant fel? men när jag sätter tillbaks det vanliga filtret så går bilen klockrent,

gäääs

2 117 Inlägg
8 november 2007
Det är störningar som uppstår från luftfiltret mot LMM. Du måste ha en adapter mellan filtret och luftmassemätaren. Om luftflödet genom LMM störs av diverse virvlar mm så kan det bli fel. För KN-filter levereras det med en adapterplatta. Du kan prova med att flytta luftfiltret en bit bort från LMM, det kan göra susen.
En rengöring av trådarna i LMM med braeklean eller liknande gör också gott. Då blir den noggrannare i sin mätning och mindre känslig för störningar.

Tänk också på att inte trycka in luft genom LMM. Har du monterat en kalluftslang från grillen och till filtret så är det viktigt att luften inte trycks direkt in i motorn eftersom detta också kan få LMM-signalen att uppföra sig konstigt. Placera slangen lite på sidan av

Sök