4411
Sök

generator till supra mkiv?? bråttom

Egenföretagare
40 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
tja! var ute och rastade toyyan lite idag och helt plötsligt i samband med en böörn så tändes laddningslampan, jag jag började mäta och dona lite och kom fram till att generatorn har kukat ur, så jag undrar om nån har en generator, eller vet om det passar från nån anna mer vanlig bil som kan finnas på tex skroten, vil ha igång på den i morrn (fredag) medans det är lite väder kvar att gasa lite=) jag bor i ludvika, så jag kan åka och köpa en generator om nån har..

på plåten på generatorn står det övre raden: toyota 27060-46200 och under den raden står de: 12v 101211- 5610 nippodenso

MVH//Marcus

1 867 Inlägg
1 november 2007
Det där toyotanumret är länkat till RAV4 Diesel 01 och uppåt och Avensis verso 01 och uppåt.
RAV 4 II (XA2) - 2.0 D-4D 4WD
AVENSIS VERSO - 2.0 D-4D

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Egenföretagare
40 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
Koop skrev:
Det där toyotanumret är länkat till RAV4 Diesel 01 och uppåt och Avensis verso 01 och uppåt.
RAV 4 II (XA2) - 2.0 D-4D 4WD
AVENSIS VERSO - 2.0 D-4D

klockrent, nån som vet om nån passar från nån annan toyya?

MVH//Marcus

Egenföretagare
40 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
förresten, nån som vet om det är inbyggd laddregulator eller extern?

MVH//Marcus

Egenföretagare
40 Inlägg
1 867 Inlägg
3 november 2007
När slog i europakatalogen på det där toyotanumret(slog även lite på densonumret) så dök det upp en laddningsregulator/kolhållare.
Så det är nog separat.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Egenföretagare
40 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
skruvade isär generatorn idag, och såg att kolhållare och laddregulator sitter på samma platta inbyggt i generatorn, så blir att mäta upp den i morrn . och köpa ny omden e paj.

MVH//Marcus

Egenföretagare
40 Inlägg
10 november 2007
Trådstartare
ekmarcus skrev:
skruvade isär generatorn idag, och såg att kolhållare och laddregulator sitter på samma platta inbyggt i generatorn, så blir att mäta upp den i morrn . och köpa ny omden e paj.

MVH//Marcus

tja! hittade felet nu, det var laddregulatorn, dom är ganska svåra att få tag på, men jag lyckades hitta ett ställe, WWW.YOUREX.SE sök på artikelnummer: VR-8550 pris: 338:-kr + moms

dom har även kolhållare om nån behöver det.

MVH/Marcus

2 655 Inlägg
10 november 2007
Ta och mät upp dioderna när du ändå håller på och skruvar generator. Det är ganska vanligt fel på Nippon generatorerna.

Har diodbryggan gått sönder så brukar även laddningsreläet gå också..

Egenföretagare
40 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
ok, men är inte diodbryggan inbyggd i laddregulatorn? det borde den vara.. fuka prima nu iaf.

Sök