3520
Sök

Funderingar på min D24 TD..

5 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
Har en d24 turbo i min 945a..

den va slö som fan enligt min mening när ja köpte den så ja ställde upp pumpen lite.. Ryker inte spec mycke mer men går fan så mycke bättre.. laddar ca 0,7 nu.

men när ja ligger på motorvägen i 120knyck så laddar den 0,4 - 0,6 hela tiden.. e de normalt?? verkar inte så hälsosamt.. snacka me en polare som sa att dieslar laddar hela tiden..

sen verkar effektkurvan flyttats som när ja ställde på pumpen.. innan så hände de absolut inget innan 3000varv men stack bra sen upp till 5000..
nu efter så drar den från 2500 till 3500 sen verkar den dö.. accar fortfarande men inget bra klös liksom...

288 Inlägg
11 november 2007
Fullt normalt med det laddtryct när du kör. Du vet väl att det är en VW motor du har?

Är jag Medlem?
125 Inlägg
11 november 2007
jo vet hur dom är:P effekt kurvan flyttas när pumpen ställs upp,, prova att skruva upp den så den laddar 0,9 då brukar det vara bra klös i att över hela registret;)  och den tar inte nån större skada av så högt ladd....

Gillar Merca

5 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
så de är inte nån fara att den laddar hela tiden när man kör då asså...

gasstaget mellan gasrullen å pumpen hoppade av ida så ja fick justera om de.. den har visst justerat ner sej så att när pedalen va i golvet så va de inte full gas på pumpen.. går bättre nu men ska se hur mycke soppa den dricker å sen skruva lite till..

men den laddar mycke mer dom första milen man kör. typ 0,8. sen när man gasat fullt ut ett par gånger så laddar den mindre men som minst 0,6 vid full gas..

Sök