3663
Sök

En funderar fundering i trafiken

53 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
Jag satt o tänkte lite för mig själv i trafiken här om dagen när jag stog vid rött... De stog ca 10bilar framför och tanken slog mig. när de blir grönt, och alla axar samtidigt? funkar de då utan att nån stöter ihop. annars idag åkger förstabilen sen andra bilen oså vidare. Men om alla kör samtidigt!??hmm

285 Inlägg
7 november 2007
har väll lite med reaktions tid och acc att göra ?

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!

3 059 Inlägg
7 november 2007
Om alla startar exakt samtidigt i exakt samma hastighet och exakt samma acceleration skulle det funka.

Själva gör jag nästan alltid så att jag startar samtidigt som bilen framför mig.. ser ingen anledning till att vänta tills han kört en bit.. om alla hade startat tidigare hade fler hunnit över innen de blir rött igen.. Finns jävlans sega människor vid rött. Om sen folk hållt en halvmeter avstånd till en bakom istället för att köra 2 cm från röven på ens bil så hade alla kunnat starta på samma gång utan att behöva ha samma acceleration.

Smålänning
7 887 Inlägg
7 november 2007
Hamnade bakom en, när det slått om två gånger tutade jag och då åkte han nästan mot rött.. :S

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
7 november 2007
Om alla hade växel inne, det skulle spara mycket tid, men när den första bil börja köra på grön, den andra sätter in växel och börja köra, när den andra kör då den 3e tänker att det är dax att sätta in växel och köra med fotten i beredskap på bromsen i fall att det skulle blir rött ingen. på grund av detta blir man många gånger iriterad men vad ska man göra? inte mycket annat än att vänta bakom. sad

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 171 Inlägg
8 november 2007
Vilka problem!wink Om alla hade automat skulle man slippa "skenväxla" med gaspedalen när bilen framför fått upp kopplingen på ettan och lägger i tvåan. Fast det funkar även att trycka ner gaspedalen sakta så att man inte hinner ifatt.

Det är ju bara att åka så fort man fått tillräckligt med luft ledig framför sig, inte behöver man teoretisera sånt. Det är sånt man känner.

Att köra bil är som att dansa man måste förhålla sig till trafiken, tajma och känna av rytmen.

53 Inlägg
12 november 2007
Trådstartare
lr så kommer man till dom som inte håller koll på att "ja nu släcks den gröna gubben på min sida av korsningen snart e de grönt" ne dom står o fantiserar men friläge, handbromsen uppdragen till hakan. DÅ blev de grönt, ja då ska vi släppa på kryckan, ner me kopplingen o i med 1an. då har de hunnit passera 3bilar sen e de rött igen.

Sök