4464
Sök

Sänkta bilar + vintern?

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
Hej hur många av er kör med en sänkt bil på vintern och vilka erfarenheter drar ni av det.

Funderar även på vem som blir ansvarig om man kör på en iskocka och förstör något under bilen, t.ex. bränsle eller bromledningar? Vem betalar, får man vackert slanta ur egen ficka eller blir vägverket skyldiga?

Hur sänkt bil får man ha?

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

17 Inlägg
13 november 2007
De me om vem som betalar beror ju helt på om du har vatt ute o lekt eller inte o hur passa sänk bil du få ha beror ju helt på hur låg du vill att bilen ska vara o att fjädrarna inte släpper när du hissar upp bilen.

.......
2 655 Inlägg
13 november 2007
går skitbra de. farsans gamla e36:a va knappt 5cm från backen å den körde han året runt me tongue...

8 156 Inlägg
14 november 2007
Jag tror att du skulle få det väldigt svårt att få vägverkat att betala en skada pga en iskocka. Då skulle ju bilisterna i Norrland vara rika vid det här laget pga tjällossningen och dåligt underhåll.

Så länge bilen är trafiksäker så får du sänka den så lågt du vill.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 867 Inlägg
14 november 2007
Jag har kört sänkt bil på vintern, det är bara att gasa tillräckligt så man plöjer genom snöansamlingar, utöver det är det inget problem tongue
Jag personligen tycker det är ganska roligt att ploga min egen farled ute på vägarna.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Thorssa
14 november 2007
E36:an jag hade var sänkt 30/15 och med den slog det i lite titt som tätt när det låg lite is på vägen. A3:an jag har nu är sänkt 35 mm och den är det inga problem med.

Skogenracing.com
154 Inlägg
14 november 2007
Ska bli intressant att se om man tar sig fram med Golfen i vinter. smile

www.sundsvallsgatbilar.se
211 Inlägg
14 november 2007
När första snön kom här uppe, så plogade jag fram med golfen smile Så nu äntligen kanske våran väg hemma kommer bli plogad smile hihi
Senast redigerat av Bruden (14 november 2007)

2 122 Inlägg
14 november 2007
min pegga är sänkt lite och de tar tamefan i överallt

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

755 Inlägg
14 november 2007
Kirre skrev:
min pegga är sänkt lite och de tar tamefan i överallt

det gjrde min med tills min front läpp som var hemma byggd av en plexi glas skiva typ gick i tusen delar..

1 453 Inlägg
14 november 2007
Haha jaaa du det blir nog svårt att skylla på någon annan än dig själv om du kör sönder bilen genom att köra på en iskocka. 
Dessutom kan det väl inte vara Vägverkets ansvar om du väljer att sänka bilen? smile

Hursomhelst går det säkert fint att köra med sänkt på vintern, sålänge du inte ska ut i rallyspåren o härja.

1 853 Inlägg
14 november 2007
skulle vilja säga att det beror väll på lite vart man bor jag själv har inte vinter bilen sänkt för du skulle inte gå här uppe...

52 Inlägg
14 november 2007
Jag har bara originalsänkningen (Sportchassi) tror det är 20mm.
Och det går utmärkt.

"The Stig"
390 Inlägg
14 november 2007
Mazadan var sänkt 40mm och det gick bra.Det enda som haverera var det där skitneonet som satt på då.

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

Bärs!
3 456 Inlägg
14 november 2007
Fråga: Kan man kalla min 740 låg?

Tror inte det bör vara några problem med den iaf.
Min förra 740 tror jag var lägre, och med den gick det finfint i snön...
Senast redigerat av Aga_Diff (14 november 2007)

Garaget.org peakade 2008.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
14 november 2007
Förra vintern var min sänkt 40mm runt om och jag hade original front och så vidare, det gick kanonbra smile Men räkna inte med något ifall du kör på nått.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
14 november 2007
efter att jag hade plogat vägen själv några gånger med s40n förra vintern tröttnade jag... dessutom är de så lite mellanrum mellan däck och skärm att det fastnar snö och is där direkt som ligger emot och låter, så de blir att åka 740 i vinter, bra mycket roligare med!

Sök