4502
Sök

Storlek på orginalhögtalare i e34?

17 Inlägg
12 november 2007
Trådstartare
Hejsan, jag hade tänkt uppgradera mitt framtida högtalarsystem i en e34 jag tänkt köpa, är det någon som vet hur stora orginalhögtalarna är?

Samt hur stora de nya får vara utan att man behöver kapa, och givetvis  för att slippa att det ser förjävligt ut?

MVH Melon

1 418 Inlägg
12 november 2007
5.25" org, finns dock adapter för att montera 6.5" fram hos backesljudbygg.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

17 Inlägg
12 november 2007
Trådstartare
tack! då vet jag.

279 Inlägg
12 november 2007
Eller så kan du göra så att du bygger om lite smile I min är hela instrumentpanelen ombyggd. Har 4" vid rutan och 6,5" vid fossingarna! Men det beror väl på hur mkt man vill satsa på ljudet kanske.

17 Inlägg
12 november 2007
Trådstartare
Jocke0155 skrev:
Eller så kan du göra så att du bygger om lite smile I min är hela instrumentpanelen ombyggd. Har 4" vid rutan och 6,5" vid fossingarna! Men det beror väl på hur mkt man vill satsa på ljudet kanske.

Jag hade tänkt köra 2 fronthögtalare och 2 bakhögtalare direkt från radion, sen ett steg med två stycken 6X9or från ett slutsteg, de sistnämde ska givetvis gömmas undan fint.

Men du kör på 6kanals radio då?

279 Inlägg
15 november 2007
code_blue skrev:
Jocke0155 skrev:

Jag hade tänkt köra 2 fronthögtalare och 2 bakhögtalare direkt från radion, sen ett steg med två stycken 6X9or från ett slutsteg, de sistnämde ska givetvis gömmas undan fint.

Men du kör på 6kanals radio då?

Jag kör högtalarna på steg! Dock inte 4":arna.
Hoppas ditt lilla bygge blir fint smile PM:a när du har bilder!

Sök