3462
Sök

Ca 18-19liter på 1.5mil? 740 Tic -87a .. "För fet blandning kanske hehe ..)

510 Inlägg
4 november 2007
Trådstartare
Micke754 skrev:
Det var ju lite väl hög tomgång, tongue Och om tomgångsmotorn går hela tiden så är det inte så konstigt att den drar mycket soppa. tongue

Sant .. hehe .. Får se ifall det sitter en likadan på 16ventilaren .. Sedan återkommer jag med svar .. Mvh Johan

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
4 november 2007
Liknande fel hade jag på min 760, den tog 10 liter milen å va mycket svårstartad, och det visade sig att det va BTR:en som hade hängt sig i stängt läge (all soppa pumpen orkar pumpa går via spridarna inget i returen) men då hördes också på tomgång att pumpen malde ovanligt trögt, men kolla BTR en det är mitt förslag!

7 Inlägg
5 november 2007
hej!

Låter som samma problem som jag hade.. kollat co halt? Den håller intruktionsbokens värden? Om inte byt lambdasond om den har det, annars är det pulsair systemet som gett upp.
Avgasrening är ett h*** uppfinning tycker jag.hmm

510 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
TokFinnen skrev:
hej!

Låter som samma problem som jag hade.. kollat co halt? Den håller intruktionsbokens värden? Om inte byt lambdasond om den har det, annars är det pulsair systemet som gett upp.

Jag har faktiskt ingen lamda på min smile Pulsair, vad är det?

study
772 Inlägg
5 november 2007
wimhed skrev:
TokFinnen skrev:
hej!

du bör ha en lambda tycker jag annars undrar jag lite hur insprutet funkar.
åtminstone en lambda.

510 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
moose46019 skrev:
wimhed skrev:
TokFinnen skrev:
hej!

du bör ha en lambda tycker jag annars undrar jag lite hur insprutet funkar.
åtminstone en lambda.

hmm, sitter faktiskt ingen på min downpipe .. Så vad ja kan se har ja ingen .. MEN, där kanske ska vara en, som dom förra ägarna tagigt bort =/ .. Bilen startade iaf idag med nya stifft .. Kammen satt en kugg fel .. Ändrade det och bilen gick genast mycket bättre .. Ryker dock fortfarande svart, och luktar bensin .. Har också för hög tomgång fortfarande .. Mvh Johan

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
14 november 2007
Har du kollat upp mitt förslag? Å sedan behöve det inte alls finnas nån lambda orginal, endast bilar nyare än 88b som har det... Motronic å LH-Jetronic 2.2 har inte lambdasond!

alias_kladde
14 november 2007
Har du kollat något så enkelt som tändingsinställningen?

510 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
alias_kladde skrev:

Japps det har jag .. Den stod lite fel .. Så nu går bilen ännu bättre, iaf på tomgång .. Men när man gasar på spjället nu, då dör bara bilen .. Och den startar bara med startgas nu roll  Testade med att sätta min lmm i en annan bil nu ikväll, och det visade sig att den bilen inte heller gick att starta (va också en 740 tic, med slutnr 035) .. Kolla upp vad  en ny lmm kostar, och på MECA skulle dom ha 7600kr .. Så ska se ifall ja hittar en beg eller köper ja en ny ifall ja kan fixa fram lite pengar imorgon ,, Mvh Johan

510 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
wimhed skrev:
Freddefrost skrev:
Tycker du ska byta stift... säkert NGK som du har nu?

ja det är det .. Hade sånna innan med .. Och dom har alltid fungerat bra .. Så köpte nya likadana igen .. Mvh Johan ..

Har nya stift igen, beiro eller va dom hette, ifrån Mekonomen iaf smile

78 Inlägg
14 november 2007
wimhed skrev:
alias_kladde skrev:

Japps det har jag .. Den stod lite fel .. Så nu går bilen ännu bättre, iaf på tomgång .. Men när man gasar på spjället nu, då dör bara bilen .. Och den startar bara med startgas nu roll  Testade med att sätta min lmm i en annan bil nu ikväll, och det visade sig att den bilen inte heller gick att starta (va också en 740 tic, med slutnr 035) .. Kolla upp vad  en ny lmm kostar, och på MECA skulle dom ha 7600kr .. Så ska se ifall ja hittar en beg eller köper ja en ny ifall ja kan fixa fram lite pengar imorgon ,, Mvh Johan

7600kr för en LMM mad köp den på volvo då min kostar 2300 så din kan ju inte kosta mer tycker man plare bytade på sin äldre v70 jan betallade 900 för det så en ide att kolla med volvo !!!
e du säker på att dom på meca inte gav dig pris på ett spjäl !!?? för ett spjäl ligger på ganska exakt det priset

livet rockar över 240km/h
även böterna :(

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
14 november 2007
Du är säker på att svänghjulet sitter på sin rätta platts? För du har väl svänghjulsgivare på denna motor antar ja...

510 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
sonnyT5 skrev:
wimhed skrev:
alias_kladde skrev:

7600kr för en LMM mad köp den på volvo då min kostar 2300 så din kan ju inte kosta mer tycker man plare bytade på sin äldre v70 jan betallade 900 för det så en ide att kolla med volvo !!!
e du säker på att dom på meca inte gav dig pris på ett spjäl !!?? för ett spjäl ligger på ganska exakt det priset

Enligt
http://catalog.meca.se/ProductSheet.asp … yType_ID=1
så ska lmm med slutnr 035 kosta det yikes ..
Ska till Jönköping idag, och ska köra innom en på vägen .. han skulle ha 500kr för en .. Men ska ringa Volvo när ja sitter i bilen .. Kostar den bara någon hundralapp mer, då kan man ju köpa en ny ist haha .. Känns alltid säkrare att köpa en ny, än en beg för då vet man att den fungerar smile ..

510 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
v8rickard skrev:
Du är säker på att svänghjulet sitter på sin rätta platts? För du har väl svänghjulsgivare på denna motor antar ja...

Hade problem med den, för glömde att markera upp hur det satt .. På tpc så skulle den tappen sitta mot startmotorhålet när 1an va i dödläge .. Och det är gjort smile .. Men det va annars en smart ide .. Mvh Johan

510 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
wimhed skrev:
sonnyT5 skrev:
wimhed skrev:

Enligt
http://catalog.meca.se/ProductSheet.asp … yType_ID=1
så ska lmm med slutnr 035 kosta det yikes ..
Ska till Jönköping idag, och ska köra innom en på vägen .. han skulle ha 500kr för en .. Men ska ringa Volvo när ja sitter i bilen .. Kostar den bara någon hundralapp mer, då kan man ju köpa en ny ist haha .. Känns alltid säkrare att köpa en ny, än en beg för då vet man att den fungerar smile ..

Ringde Autoecpert som är återförsäljare till volvo .. Dom letade upp e lmm, till en 87a, med slutnr 035 .. 10050kr UTBYTES yikes .. Verkar lite småkonstigt .. Men ring till volvo själva och hör, en lmm till en b230ET .. Et, inte ft, ft låg på 2500kr eller nått i den stilen .. jaja, har iaf fixat en annan lmm beg som fungerar .. Nu startar bilen igen, och det går att gasa .. Men bilen går fortfarande för fett .. Tändningen står helt perfekt, och rotor, fördelarlock och hela köret är bytt smile Svänghjulet sitter rätt, så även kammen smile .. Vad kan det vara för fel, börjar tappa tålamodet på bilj*v**n =/ ..

Snälla, lite mer tips? Mvh Johan

Sök