3473
Sök

Frågor runt bromsservo amazon

128 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
hej.

jag undrar hur ett amazon bromsservo ser ut uch hur den fungerar., ar den hydraulisk direkt från pedalen eller är de som på en 240 att de går ett stag från pedalen till servon.
jag behöver veta eftersom jag ska sätta bromsservo i min pv och vill veta det enklaste sättet.,

tack på förhand.

För att spela metal krävs en bra muiker, för hiphop krävs bara en dålig uppväxt!

Reparatör
630 Inlägg
16 juni 2007
black_sirpa skrev:
hej.

jag undrar hur ett amazon bromsservo ser ut uch hur den fungerar., ar den hydraulisk direkt från pedalen eller är de som på en 240 att de går ett stag från pedalen till servon.
jag behöver veta eftersom jag ska sätta bromsservo i min pv och vill veta det enklaste sättet.,

tack på förhand.

är typ en lös servo man skruvar på innerskärmen ,kopplas till insuget med slang så man får vaacum sen in med bromsledningen från bromscylinder i ena änden å ut med andra änden där du tog ledningen i från ... typ big_smile

21 761 Inlägg
16 juni 2007
Det beror nog på vilken årsmodell det handlar om också. Enligt rephandboken för Amazon så går det en stång från bromspedalen direkt in i själva servocylindern, som sitter på torpedväggen, när det gäller Amazon med B20.

På min fars Amazon-67 med B18 så går det en stång från bromspedalen och in i påfyllnadsburken för bromsvätskan, servocylindern sitter på innerskärmen och har en vakumslang från insugningsröret. Servocylindern är iof utbytt, men jag tror att även den gamla satt på innerskärmen.
Senast redigerat av Drönirettab (16 juni 2007)

128 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
ok. men jag ska sätta servon på en pv. finns de nått servo som som man bara har en slang från orginal bromcylindern genom servon till bromsarna? för om jag ska ha ett servo med ett stag från pedalen så måste jag ju instalera ett pedalställ av ngt slag, också måste jag flytta på värmepaketet eftersom att de sitter på torpedväggen där bromsservon skulle behöva sitta.

För att spela metal krävs en bra muiker, för hiphop krävs bara en dålig uppväxt!

21 761 Inlägg
17 juni 2007
Nu kan jag inte speciellt mycket om hur bilars bromssystem är uppbyggda, men det måste väl finnas en stång från bromspedalen.

Vad är det annars som ska kunna ge tryck i bromssystemet när pedalen trampas ner?

Det är väl annorlunda med moderna elservosystem (?) kan jag tänka mig, men då är det ett annat system.

128 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
ok men då blev de genast lite klurigare.

2 Inlägg
16 november 2007
Till amazon och kanske också på PV fanns det en bromservo som inte jobbade som de morderna servona. De skulle kunna sättas var som helst i motorummet och behöver bara kraften från vakumet från motorn och in bromsledning från huvudbromssylindern och ut vidare till bromsledningarna till bromsarna det som krävs är nog bara att den är i någorlunda ninå med huvudsylindern för att vara lätt att lufta och hållas fyld med bromsvätska jag hittar inte min bra bild på min men hittar jag den ska jag lägga ut den Jag vet att det går att köpanya på veteranprodukter utanför borås

128 Inlägg
17 november 2007
Trådstartare
ok., tack. jo det är ett sådant servo jag har.
men måste man ha den längre ner än huvudbromscylindern?
ja har bjort fästen för den i gammla batterilådan i pv:n

270 Inlägg
17 november 2007
Såhär ser det ut på min Toyota Crown.
http://www.polkatulk.se/album/Crown'69/slides/2M%20i%20vita.jpg
Ford Transit har väl nåt liknande va?
Senast redigerat av johnny blade (17 november 2007)

Sök