3252
Sök

Problem med Min Audi A4 1,8T

41 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
Har problem med att den laddar bara 0,4 allså gått in i ett bas läges program tror ja, men ska ladda 1,0 i och med att den är chipad,  Har bytt magnet ventil och LMM till nytt så nu är jag öppen för förslag om vad de kan vara eller om någon känner igen detta trevliga fenomen..

Gå he sönt köp ba nytt och håll fullt

550 Inlägg
18 november 2007
Har du nollställt felminnet ???

145 Inlägg
18 november 2007
du är säker på att den är chippad?
för 0,4bar är väl orginalladd på 1.8t

376 Inlägg
18 november 2007
Kolla staget till wastegaten. Staget brukar släppa ifrån membranet inne i vaumklockan. Känn på staget ifal ldet känns sitta löst. mycet vanligt fel på A4.

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

41 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
Ska kolla allt som ja får tips om..

41 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
Jo den är chipad, men då den går in i fel läge så laddar dom bara 0,4..
_Andrew_ skrev:
du är säker på att den är chippad?
för 0,4bar är väl orginalladd på 1.8t

41 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
Nej har inte gjort de, lyfte plus polen medans ja bytte LMM, trode dom nolla sig själv då..Mvh
The_Dude skrev:
Har du nollställt felminnet ???

41 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
De ska ja kolla, tack för tips!!
Jorsten skrev:
Kolla staget till wastegaten. Staget brukar släppa ifrån membranet inne i vaumklockan. Känn på staget ifal ldet känns sitta löst. mycet vanligt fel på A4.

41 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
Jag har koppla förbi magnetventilen men den laddar piss ändå, så de bli att monta t-kors och laddtrycks mätare mellan turbo och wastegate för att se hur de verka där.. Sen är de bara söka vidare, ja gissar just nu på wastegate knas..

KriTurbo skrev:
Jorsten skrev:

41 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
Koppla in ladd trycks mätare nu mellan turbo och WG men de va så jävla svårt skruva tätt nere på wastegaten, så de är svårt att uppfatta något jämt ladd, blev sne och ryckte slangen och då fick ja ju givetvis ladd så de räckte och blev över.. Så de luta åt WG:n..

KriTurbo skrev:
Jag har koppla förbi magnetventilen men den laddar piss ändå, så de bli att monta t-kors och laddtrycks mätare mellan turbo och wastegate för att se hur de verka där.. Sen är de bara söka vidare, ja gissar just nu på wastegate knas..

KriTurbo skrev:
Jorsten skrev:

Sök