2904
Sök

Hur många extra (HK) ger 3"

850turbo
20 november 2007
Trådstartare
Jag undrar hur många extra (HK) 3" avgasrör ger..?

154 Inlägg
20 november 2007
Det lovar jag dig att ingen kan svara på exakt. är bilen din orginal, så läre det inte öka just nå..

Kör automat så är du smart ;)

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
21 november 2007
Herregud..för de första så ger avgassysstem knappt några hästar alls, så länge de inte är kombinerat med annat, och på en 850 tror jag inte ens bra med ett 3 " , sämre än 2,5" iallfall då motorn inte är gjorde för detta..

V8 - 4 Life

8 156 Inlägg
21 november 2007
Det är ju en turbo, så lite mer flöde skadar ju aldrig, men ändå. Så mycket ger inte ett nytt avgasssystem.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Fri fart för ett fritt folk!
14 230 Inlägg
21 november 2007
på min 855turbo gjorde 3" helsats storskillnad nu kör jag iof med t5r styrbox men mellan orginal och jt 3" är skillnaden iallfall märkbar
men tror inte att halvsatsen gör varken till eller från utan det är downpipen allt hänger på
sen har avgaserna kallnat så pass att den inte behöver lika mycket utrymme
skillnande på min är att nu orkar den rita även när 3:an på automaten åker i smile vid minsta fuktighet
dessutom känner man att den orkar mer när man börjar varva på skrotet

Kör fort så hinner inget hända...

3 121 Inlägg
21 november 2007
Håller med grove, storleken på slutbitarna av systemet spelar ingen roll, grövre downpipe med mappning/chip ger effekt.
Senast redigerat av viccoA (21 november 2007)

2 594 Inlägg
21 november 2007
viccoA skrev:
Håller med grove, storleken på slutbitarna av systemet spelar ingen roll, grövre downpipe med mappning/chip ger effekt.

och glömm inte katten det stjäl en massa effekt

13 Inlägg
21 november 2007
en 5-6 hästar ca men slipa avgskanalerna på toppen då djävlar

3 113 Inlägg
21 november 2007
det beror ju på bilens effekt.. och vad du har för turbo.
Fall du har allting så ger det nog inte alls mycket.. kanske t.o.m försämrar effekten.

Semper Fi

Sök