Känner igen det där.
Man vill så mycket, men det blir så lite, för man gör allt samtidigt och ger upp sen....
Ta en sak i taget. När det tar emot, sätt ihop nått, så du får se lite framgång.
Ordna ett garage, och skippa att svetsa i garaget (om dom hakar upp sig på det). Du har så mycket du kan göra innan du svetsar, så gör det under vintern. Sen till våren tar du ut bilen och svetsar det som ska. Sen in i garaget igen och skruva klart.
Jag håller på med jänken, och det ska bli riktigt spännande att se om ajg får ut bilen till våren, som tänkt.
Inredning utrotad (dörrsidor/instrumentbräda kvar), front nerplockad, motor plockas ur denna vecka tillsammans med lådan. Ny (större) motor ska renoveras och göras i ordning, ska svetsa den rost som är, renovera bromsarna totalt, knacka plåt, slipa/spackla/lacka, sy ny inredning, dra komplett elsystem, då det befintliga är totalt utrotat pga "punderier" av tidigare ägare (läs: kört med lie i elsystemet).
Så ska det poleras fälgar och lackas, byggas avgassystem, byta stötdämpare, måla ramen mm mm mm mm.
Nu har jag den turen att jag får svetsa i det garage jag har min bil i. Får dock inte lacka, vilket jag oxå förstår.
Men risken är stor att jag inte hinner ens hälften av det jag tänkt. För just nu står jag i det läget att så fort jag plockar ner nått, så kostar det pengar. Får beställa nya saker varje gång jag varit i garaget. Så trots att bilen stått i garage i över 1 månad nu, så har jag ännu inte fått montera en enda detalj på bilen. Bara plocka ner och lägga ut pengar.
Men så är det i bilarnas värld. Ska man renovera, så kostar det, och det tar tid.
Kom igen nu, ut å skruva och se glad ut.
Mvh/ Adde