3455
Sök

Är Bsr något att ha?

1 131 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
Funderar på att köpa BSR Opti Flow Filter  och Sport Flow avgassystem.. Är då BSR någoit att ha?
Va ska man köpa annars för bra grejer?

197 Inlägg
22 november 2007
Hej

Bsr e helt ok.............

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 november 2007
Rigg0 skrev:
Funderar på att köpa BSR Opti Flow Filter  och Sport Flow avgassystem.. Är då BSR någoit att ha?
Va ska man köpa annars för bra grejer?

BSR har riktigt bra filter och avskärmningar.  Du bor ju i trollhättan så titta in hos Autotech för alternativ big_smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 131 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
H.T skrev:
Hej

Bsr e helt ok.............

Helt ok eller bättre än andra? smile

10 287 Inlägg
22 november 2007
För vad du har tänkt dig så torde dom vara "bättre än andra" även om jag ogillar det uttrycket. Det går alltid att hitta någon som är bättre om man vill betala för det så det är en pris/prestandafråga och det kan dessutom skilja på bilmodeller.

/Göran

Rigg0 skrev:

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 131 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
Sharky skrev:
För vad du har tänkt dig så torde dom vara "bättre än andra" även om jag ogillar det uttrycket. Det går alltid att hitta någon som är bättre om man vill betala för det så det är en pris/prestandafråga och det kan dessutom skilja på bilmodeller.

/Göran

Rigg0 skrev:

a sant, men om det inte blir Bsr? så finns det något som e lite bättre, och helst inte över 2 papp?

197 Inlägg
22 november 2007
Jag e inte expert i området men BSR har ganska hög status i området vad de gäller
Filter/avgas/Chip vad jag har föstått.

Jag har Optiflow + "Avgas" från dem, Har inte haft nån problem.

1 418 Inlägg
22 november 2007
även om bsr knappast är de bästa är det inget märke jag skulle vara rädd för att använda, go for it!

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

945 Inlägg
23 november 2007
tja...vad är det för bil du har...om du har en kärra med vags 1,8 i så kanske du ska ta det lite kallt med öppet filter.......nu har jag i och för sig för mig att bsr:s opti flow filter är ett torrfilter...hur som helst så ska du inte köpa ett oljefilter om du kör vag....volfram tråden i llm:en pallar inte d va jag förstår det som, den brinner av till slut...annars så har jag bara bra erfarenhetar av bsr:s prylar....har en octavia RS med eras mjukvara i och deras 2,5 tumssystem....den pinnar på riktigt bra å har inte haft några probs alls..va hos en polare som jobbar på skoda i går å kollade lite felkoder allt lirar som d ska...ett alternativ är ju att sätta ett sportfilter i original filterlådan, då ska man slippa evetuella strul med lmm:en.....men jag e ingen expert i ämnet e va min polare på skoda säger iaf.....har du chippat bilen?...i så fall så kan chippet vara utformat efter dom sylarna som satt i bilen när den chippades....va jag har hört så kan det bli strul då när man byter filter typ och storlek på avgas å så...men bara vad jag har hört...har inga egna erfarenheter av det

blinka blått om du vill rejsa!

12 Inlägg
23 november 2007
Det ska inte vara några problem med öppet. MEN man måste sköta det rätt, inte för lite och inte för mycket olja på filtret. Har en kompis som kör med öppet och han har inte haft några problem med det.
Ska sj byta till öppet till våren.
Mvh Passat älskare.

passat 4 ever

945 Inlägg
23 november 2007
Lundgren_Turbo skrev:
Det ska inte vara några problem med öppet. MEN man måste sköta det rätt, inte för lite och inte för mycket olja på filtret. Har en kompis som kör med öppet och han har inte haft några problem med det.
Mvh Passat älskare.

tänk på at du sätter ditt ett torrt filter bara....vags lmm brukar kunna paja av oljefilter...oljan skapar en hinna på volframtråden som blir för het och brinner av.....givetvis så gör du som du vill, men jag vet att det är ett vanligt prob. Många vag ägare som har tagit upp detta prob i olika trådar...både i det här forumet och andra.

509 Inlägg
23 november 2007
vad har du för bil? såg att du bodde i trollhättan så satsa på autotech!

Forummoderator
10 576 Inlägg
23 november 2007
Reichte86 skrev:

Det är ju nära och bra för att stanna till och ta en kaffe och höra sig för om inte annat, sen är det ju en smaksak om man väljer ATM eller BSR smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Brum säger bilen.
394 Inlägg
23 november 2007
TTTTT skrev:
Lundgren_Turbo skrev:
Mvh Passat älskare.

tänk på at du sätter ditt ett torrt filter bara....vags lmm brukar kunna paja av oljefilter...oljan skapar en hinna på volframtråden som blir för het och brinner av.....givetvis så gör du som du vill, men jag vet att det är ett vanligt prob. Många vag ägare som har tagit upp detta prob i olika trådar...både i det här forumet och andra.

SOm lundgren säger. går fint.. bara man är medveten om problemet och inte dränker filtret i olja. beövls bara en tunn tunn olje film..  jag har kört med inoljat filter läääänge nu..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

1 131 Inlägg
24 november 2007
Trådstartare
Reichte86 skrev:

A sant! ingen än, men ska köpa en audi a4 1,8t 96års typ. borde juh åka dit å fråga dem, de borde la veta ett å annat? smile Men dem är Kunniga?

1 131 Inlägg
24 november 2007
Trådstartare
TTTTT skrev:
tja...vad är det för bil du har...om du har en kärra med vags 1,8 i så kanske du ska ta det lite kallt med öppet filter.......nu har jag i och för sig för mig att bsr:s opti flow filter är ett torrfilter...hur som helst så ska du inte köpa ett oljefilter om du kör vag....volfram tråden i llm:en pallar inte d va jag förstår det som, den brinner av till slut...annars så har jag bara bra erfarenhetar av bsr:s prylar....har en octavia RS med eras mjukvara i och deras 2,5 tumssystem....den pinnar på riktigt bra å har inte haft några probs alls..va hos en polare som jobbar på skoda i går å kollade lite felkoder allt lirar som d ska...ett alternativ är ju att sätta ett sportfilter i original filterlådan, då ska man slippa evetuella strul med lmm:en.....men jag e ingen expert i ämnet e va min polare på skoda säger iaf.....har du chippat bilen?...i så fall så kan chippet vara utformat efter dom sylarna som satt i bilen när den chippades....va jag har hört så kan det bli strul då när man byter filter typ och storlek på avgas å så...men bara vad jag har hört...har inga egna erfarenheter av det

Just nu 740, snart Audi a4 1,8t 96års om jag får som jag vill:) va borde jag satsa på när det gäller filter? Något förslag på bra grejer till en sådan bil? Kört dessa audi a4 å tycker dem borde låta mer med tanke på att dem går relativt bra ändå, för att vara en vanlig bruksbil(vilket jag kmr använda den som) Vill juh ha ett skönt ljud i kärran!  Autotech, borde man sticka ner å tjötta med dem tro?

945 Inlägg
24 november 2007
ja fan varför inte......är ju ett etablerat företag...tror att dom e störst på volvo åxå......finns ju en uppsjö av filtermärken...tänk logiskt...du får vad du pröjasr för......luftfilter och oljefilter ska man fan inte tjacka på biltema.....bättre å betala mer å¨få nåt som faktiskt tar bort skitpartiklarna.........

1 131 Inlägg
24 november 2007
Trådstartare
TTTTT skrev:
ja fan varför inte......är ju ett etablerat företag...tror att dom e störst på volvo åxå......finns ju en uppsjö av filtermärken...tänk logiskt...du får vad du pröjasr för......luftfilter och oljefilter ska man fan inte tjacka på biltema.....bättre å betala mer å¨få nåt som faktiskt tar bort skitpartiklarna.........

Afan! drar ner te dem nästa vecka å checkar å tjöttar runt lite!
Tack för Infon! smile

Sök