2547
Sök

Vilken USB-stereo?

Frågvis
70 Inlägg
24 november 2007
Trådstartare
Tips på en bra Hu med USB emottages.big_smile
Har kollat lite på prisjakt men vet att vissa modeller som har/inte har USB inte är listade rätt, därför frågan här.wink
Senast redigerat av PeLa (24 november 2007)

644 Inlägg
553 Inlägg
25 november 2007
Tjena jag köpte en JVC huvudenhet, skit nöjd med den, köpte min på brl.. JVC KD-G731 går väl att hitta på nätet för omkring 1700 tänker jag

xPuffra
196 Inlägg
25 november 2007
finns billiga på itsajten

Frågvis
70 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
lindbergern skrev:
finns billiga på itsajten

Den 1520+skärm http://www.itsajten.com/product_info.ph … cts_id=643 jag köpte därifrån var den sämsta skit jag någonsin fått levererat till mig, kvaliteten är under ALL kritik. Åkte tillbaka efter 2 veckors lidande...
Fästet till skärmen pajade (direkt),
knapparna på den efter 2 veckor,
surr ur subbutgången,
minnet i den till musik-DVD försvann och den började spela skivan från start vid påslagning,
fjärren strejkade till och från,
fronten jävlig att trycka dit efter ca en vecka...och mer som jag förträngt...roll

Tror knappast att jag bara hade "otur" med min enhet...tongue

Ska kolla ovan nämnda enheter, runt 2k kan jag tänkas ge. wink

590 Inlägg
25 november 2007
Kenwood har ju massa huvudenheter med USB både på fronten och medföljande kabel, får inte glömmas=)

162 Inlägg
25 november 2007
Kenwood är att rekommendera

Frågvis
70 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
scorpio-94 skrev:

Kollat lite på dem men uppfattar dom som "röriga", kanske är de användarvänliga i verkligheten...
Ska till mediamarkt nu och trycka lite på dom, de har ett stort utbud av alla modeller som passar mig.
Förresten, varför eär Keenwood "att rekomendera", vad är bättre på dom än Sony, Pioneer, Alpine m.fl?
Senast redigerat av PeLa (25 november 2007)

301 Inlägg
25 november 2007
Kör med en JVC med USB å det funkar riktigt fint både med usb-minne å mp3 spelare.

Withlimb
210 Inlägg
25 november 2007
Jag använder en http://mds.se/?artnr=dxz578rusb och jag är hur nöjd som helst hittills. Smidiga funktioner, lätt att använda, många lågnivåutgångar och USB-porten sitter smidigt längst ut till höger där man slipper slå i MP3-spelare och flashminnen.

Kanske lite mer pengar än vad du tänkte lägga men vad jag har erfarit så är denna mycket stereo för pengarna.

105hk rent vansinne!

Fordons lärling
17 Inlägg
25 november 2007
Chrill27 skrev:
Tjena jag köpte en JVC huvudenhet, skit nöjd med den, köpte min på brl.. JVC KD-G731 går väl att hitta på nätet för omkring 1700 tänker jag

tjenare jag har också JVC KD-G731 och den är jag super nöjd med där är USB ingång  fronten du kan koppla till i-pod du kan prata i mobil genom stereon och massa mer den e rigtigt bra tycker jag iaf

76 Inlägg
25 november 2007
Har också en JVC KD-G731 - Riktigt nöjd med den! fungerar perfekt och det känns verkligen att det är kvalite i grejjerna. sökte runt på  pricerunner.se och hitta JVC KD-G731 för ca 1600kr istället för att köpa en på brl.se för 2000. den är verkligen nått att rekomendera. supernöjd!  jag köpte min på pixmania.com

Frågvis
70 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
VoS skrev:
Har också en JVC KD-G731 - Riktigt nöjd med den! fungerar perfekt och det känns verkligen att det är kvalite i grejjerna. sökte runt på  pricerunner.se och hitta JVC KD-G731 för ca 1600kr istället för att köpa en på brl.se för 2000. den är verkligen nått att rekomendera. supernöjd!  jag köpte min på pixmania.com

Den här JVC:n verkar poppa gött verkar det som.big_smile

Jämför den här: http://prisjakt.se/produkt.php?j=155655,148092,152849 mot två av Sony´s enheter men infon på Prisjakt är som redan sagts rutten...roll
Kan inte heller se vad den stora (?) skillnaden mellan de två sony-apparaterna är...
Kan man på JVC:n ändra belysningen till grön, rätt så viktigt då jag vill att den ska matcha övrig instrumentering.wink

Brum säger bilen.
394 Inlägg
25 november 2007
PeLa skrev:
scorpio-94 skrev:

Kollat lite på dem men uppfattar dom som "röriga", kanske är de användarvänliga i verkligheten...
Ska till mediamarkt nu och trycka lite på dom, de har ett stort utbud av alla modeller som passar mig.
Förresten, varför eär Keenwood "att rekomendera", vad är bättre på dom än Sony, Pioneer, Alpine m.fl?

jag kör med en kenwood. grymt genomarbetad på alla sätt. användar vänlig. snabb mycket bra ljud. älskar den. en av de bästa prylar jag köpt.  Rekomenderas starkt.
Vad du än gör köp inget från blauPUNGt där har du riktigt skit.  smile

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

Frågvis
70 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
Psychotic skrev:
PeLa skrev:
scorpio-94 skrev:

jag kör med en kenwood. grymt genomarbetad på alla sätt. användar vänlig. snabb mycket bra ljud. älskar den. en av de bästa prylar jag köpt.  Rekomenderas starkt.
Vad du än gör köp inget från blauPUNGt där har du riktigt skit.  smile

Haha, BlauPUNGt, den var ny för mig!lol

Har Kenwood en usb-enhet i prisklassen ovan med likvärdigt "lullull"?

553 Inlägg
25 november 2007
PeLa skrev:
VoS skrev:

Den här JVC:n verkar poppa gött verkar det som.big_smile

Jämför den här: http://prisjakt.se/produkt.php?j=155655,148092,152849 mot två av Sony´s enheter men infon på Prisjakt är som redan sagts rutten...roll
Kan inte heller se vad den stora (?) skillnaden mellan de två sony-apparaterna är...
Kan man på JVC:n ändra belysningen till grön, rätt så viktigt då jag vill att den ska matcha övrig instrumentering.wink

Jag har faktiskt ingen koll på om de går att ändra färg på belysningen, den har ju Sub Out också, kan vara värt att nämna, plus två lågnivå till...

644 Inlägg
25 november 2007
Kör med en Sony CDX-GT616U riktigt nöjd me den..
Bilstereo med USB-ingång på fronten och AUX-ingång på baksidan. Flippfront med stor och tydlig 13segments display med vit text och valbar knappbelysningen mellan röd och grön färg. Spelar ljudformat som MP3, WMA, AAC och ATRAC. S-MOSFET förstärkare på 4x50Watt och Drive-S chassi ger hög ljudkvalité

CD-spelare: CD-R/RW-kompatibel. Atrac3plus Codec. AAC codec. MP3/WMA tag. WMA/MP3-kompatibel. CD-text. BBE-MP. DSO II. 24 bit D/A. S/N 120dB. CD-växlar kontroll. Radio: RDS-EON, SSIR-EXA FM-tuner. ABC. BTM (Best Tuning Memory). 18 snabbval. Förstärkare: Uteffekt på 4x50W S-MOSFET. 4-kanals lågnivå utgång 2v. Sublågnivå. EQ3 stage II (3-bands EQ). Bas/mellan/diskant kontroll. Övrigt: LCD-display (13-segment). Vit displaybelysning med röd/grön knappbelysning. Fjärrkontroll RM-X151medföljer. 3,5mm ingång för joystick (tillval). Drive-S chassi. USB-ingång på fronten ( 12mbps). Audio AUX Lite Ingång (RCA). Löstagbar front.

Frågvis
70 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
ogge89 skrev:
Kör med en Sony CDX-GT616U riktigt nöjd me den..
Bilstereo med USB-ingång på fronten och AUX-ingång på baksidan. Flippfront med stor och tydlig 13segments display med vit text och valbar knappbelysningen mellan röd och grön färg. Spelar ljudformat som MP3, WMA, AAC och ATRAC. S-MOSFET förstärkare på 4x50Watt och Drive-S chassi ger hög ljudkvalité

CD-spelare: CD-R/RW-kompatibel. Atrac3plus Codec. AAC codec. MP3/WMA tag. WMA/MP3-kompatibel. CD-text. BBE-MP. DSO II. 24 bit D/A. S/N 120dB. CD-växlar kontroll. Radio: RDS-EON, SSIR-EXA FM-tuner. ABC. BTM (Best Tuning Memory). 18 snabbval. Förstärkare: Uteffekt på 4x50W S-MOSFET. 4-kanals lågnivå utgång 2v. Sublågnivå. EQ3 stage II (3-bands EQ). Bas/mellan/diskant kontroll. Övrigt: LCD-display (13-segment). Vit displaybelysning med röd/grön knappbelysning. Fjärrkontroll RM-X151medföljer. 3,5mm ingång för joystick (tillval). Drive-S chassi. USB-ingång på fronten ( 12mbps). Audio AUX Lite Ingång (RCA). Löstagbar front.

Jo, det lutar åt denna för mig, kändes bra att "kladda" på idag, tydlig och stora knappar mm...
Förresten, du kanske vet skillnaden mellan CDX-GT610U och CDX-GT616U? http://www.sony.se/product/CompareProdu … CDX-GT616U

Priset på dessa är i stort sätt detsamma, vill ju inte köpa "fel" sas...wink

644 Inlägg
25 november 2007
Du blir nog inte missnöjd med vilken av dom.. men som sagt jag kör med CDX-GT616U å är då hur nöjd som hellst.. har du subb utgång på den sterion du har nu?.. om inte så kommer du å märka skillnad på ljudet kan jag säjja på en gång. vet inte va de är för skillnad men de kan du ju läsa dig till
Senast redigerat av ogge89 (25 november 2007)

Sök