2922
Sök

Dumpventil Audi A4 1.8TQ -96???

674 Inlägg
23 november 2007
vickeH skrev:
Avråder dig att köpa en hybrid eller öppen dump över huvud taget! motorn ger mer soppa för den luft du släpper ut och då går motorn fet! kör med återcirkulerande forgedump istället som jag tänker göra, det kommer pysa ändå om du har öppet sportfilter om det är de du är ute efter;) /vicke

vad jag har hört så är dahlbäckdumpen bättre än forge...
även billigare

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

945 Inlägg
23 november 2007
jag e ingen expert i ämnet..men jag antar att du har en original dump nu...alltså en återcirkulerande....en liten fråga.....om du sätter dit en atmosfärisk  dump...hur ska du då göra med lmm:en....det är ju ganska välkänta att dom e jävligt känsliga på 1,8 orna.....förövrigt så ska dom ju va kass från början *S*.......vad jag har hört så är det väl en hybrid dump man ska byta till..om man nu ska byta.....där man återcirulerar en del av luften å låter resten gå ut i atmosfären....tror att man kan ställa dom flesta av dom manuellt.......hur mycket av returen du ska återcirkulera vet jag inte.......men jag kan gissa att det åtmistone rör sig om 50%..men som sagt e bara en gissning från min sida....är det "pyset" du är ute efter?

blinka blått om du vill rejsa!

121 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
TTTTT skrev:
jag e ingen expert i ämnet..men jag antar att du har en original dump nu...alltså en återcirkulerande....en liten fråga.....om du sätter dit en atmosfärisk  dump...hur ska du då göra med lmm:en....det är ju ganska välkänta att dom e jävligt känsliga på 1,8 orna.....förövrigt så ska dom ju va kass från början *S*.......vad jag har hört så är det väl en hybrid dump man ska byta till..om man nu ska byta.....där man återcirulerar en del av luften å låter resten gå ut i atmosfären....tror att man kan ställa dom flesta av dom manuellt.......hur mycket av returen du ska återcirkulera vet jag inte.......men jag kan gissa att det åtmistone rör sig om 50%..men som sagt e bara en gissning från min sida....är det "pyset" du är ute efter?

Jo lite pys hade ju kanske varit kul ;-)

Men hur mycket längre fjäder tror ni man måste ha på den? elr brickor då?
Har fått den nu , ska väll montera den snart.

Gatebil Mantrop 2007

246 Inlägg
25 november 2007
Vad skall du med det till ??
Ger inge mer effekt bara låter töntigt..
Bättre o satsa på uppgraderad turbo o chip..
Ger i alla fall lite mera pollar..

121 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
speedshop skrev:
Vad skall du med det till ??
Ger inge mer effekt bara låter töntigt..
Bättre o satsa på uppgraderad turbo o chip..
Ger i alla fall lite mera pollar..

Nu är det ju så att ny turbo osv kostar ju lite mer änn en dump gör ;-)
Och chip har jag redan. Tänkte sätta dit den som en kul grej bara, jag vet att det inte blir nå mer effekt av det.

Gatebil Mantrop 2007

Sök