2900
Sök

mitt slutsteg går igång men slår ifrån efter 10 sek

15 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
hallå tänkte kolla om någon vet varför mitt slutsteg slår ifrån efter tio sekunder det går igång och fungerar kanon i ca 10 sekunder har jag för dålig jord??

jag har nu hittat felet det var för dålig jord protection lampan tändes och jag slipa upp en bra jord då fungera det kanon
Senast redigerat av 240ante (27 november 2007)

full gas vevlagers ras

Solfilmsmontör
947 Inlägg
23 november 2007
Låter ju som om du kopplat nått galet, lyser det några lampor på steget när det slår ifrån?

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

3 722 Inlägg
23 november 2007
fel koppling, måste vara för mycket spänning.

Besiktningstekniker
275 Inlägg
582 Inlägg
24 november 2007
du har väl kopplat remoten till elantenn istället för remoten till slutsteg kanske eller?smile

hej

Bilplåtslagare
160 Inlägg
24 november 2007
hade ett steg som gjorde ungefär likadant.. blev helt tokig på det tongue kollade fan allt.. sen tröttnade jag och lämnade det till nån el kunnig person istället och det visade sig att det var något motsånd eller va fan han sa som hade brunnit i steget.. kanske inte så mycket till hjälp men tongue

Hellre frisk och rik än sjuk och fattig!
träffansvarig och styrelse medlem på
www.draminbil.nu

Dåre
274 Inlägg
26 november 2007
jes skrev:
du har väl kopplat remoten till elantenn istället för remoten till slutsteg kanske eller?smile

hm, vilket inte skulle påverka slutsteget alls .... ? Han säger ju faktiskt att det startar

Ät mig

6 851 Inlägg
26 november 2007
vad har du kopplat till steget?

Drop Shop
926 Inlägg
26 november 2007
kolla så inte några högtalar kablar ligger o skaver mot plåt.
'Eller ja, kablar överhuvud taget

Dåre
274 Inlägg
26 november 2007
mellowd skrev:
kolla så inte några högtalar kablar ligger o skaver mot plåt.
'Eller ja, kablar överhuvud taget

Men då borde det väl inte låta något alls ?

Ät mig

1 878 Inlägg
26 november 2007
kolla spänningen, mät om du kan. kolla remoten och jordningen. nåt utav dem två är det säkert.

DKW
197 Inlägg
26 november 2007
Hade samma problem med mitt slutsteg (köpte det begagnat).

Trodde först att det var jordningen eller mitt batteri, men efter hjälp med mätning från hifi-butiken och test med annat steg så visade det sig att ej var något fel där.

Så lämnade in steget, och där var det tydligen någon komponent som brunnit, men kostade inte många kronor alls att fixa smile

Sök