3124
Sök

Tips på vad jag ska ha för ljud i bilen.

Skogstokig
42 Inlägg
13 januari 2006
Trådstartare
tjenare alla garagare!
jag har en fundering på det här med ljud. jag har en BMW 530i touring och jag undrar vad jag ska ha för bas-komponenter om jag ska bygga låda själv? Jag hade tänkt mig basar i 1000 kronors klassen. sedan vill ju jag ha tre 12", eventuellt.  vad ska jag ha för steg?

uppskattar alla svar och tips!

Det jag inte kommer ihåg har aldrig hänt.

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
14 januari 2006
kolla www.nardik.se där finns en massa tips om allt som har med bilstereo att göra.  smile

89 Inlägg
23 januari 2006
Hej.
Har ett mycket bra pkt åt dig i den frågan som garanterat kommer spela mer än du tänkt dig..
3 st Magnt XTC 12" (1195:- st) och ett DLS CAD11 (4795:-) eventuellt ett DLS CAD 15 (Pris ej fastställt ännu).. med detta kommer du spela högt och rent.. ring eller maila för mer info.
lådritning mm till din bil fixar vi så får du minsta arbete med det hela.. kolla in oss på www.soundit.se

//Henrik

Civic VTI

Entreprenör
1 286 Inlägg
23 januari 2006
Tjena.

Jag har i mitt sista bygge Cerwin Vega V-max basar och jag tycker dom lirar grymt för dom pengarna. Bland dom mest högljudda basarna i den prisklassen! Sen att Cerwin Vega är ett kultmärke gör väl inte saken sämre? http://www.mobilefidelity.se är adressen om du är sugen på ett par. 1150:- för 10"arna och 1350:- för 12orna tror jag dom tar.... Garanterat Sveriges bästa priser på Cerwin Vega!

//Niklas "NiKeMaN" Johansson

// Niklas Johansson

Skogstokig
42 Inlägg
23 januari 2006
Trådstartare
tack för alla svar. NiKeMaN vad ska man ha för steg om man ska två 12" av cerwin basarna?

Det jag inte kommer ihåg har aldrig hänt.

Entreprenör
1 286 Inlägg
23 januari 2006
Beror ju på hur mycket man vill betala men ett DLS CA12 monosteg för 1800-2000:- är ett riktigt vettigt alternativ.

// Niklas Johansson

Sök