3204
Sök

låda till mds audiophile apx 15"

326 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
#1
Jag gjorde ett litet inpulsköp för någon dag sedan och vart en mds audiophile apx 15" rikare.

nu undrar jag om någon har nått bra tips på vad ja ska bygga för låda till den.
vilken volym den ska ha osv. ja spelar mycket hordrock och trance så den ska vara snabb och ha bra tryck.
lådan ska monteras i en mercedes 190 så klart ;P

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
26 november 2007
#2
ganska liten och sluten låda är nog bäst i ditt fall.. men det absolut bästa du kan göra är att gå till MDS å fråga, lovar att dom hjälper dej och tar fram en bra låda för din bil/musikstil!!
å de tar dom inget extra för heller..

lycka till

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

1 058 Inlägg
27 november 2007
#3
merca_ skrev:
Jag gjorde ett litet inpulsköp för någon dag sedan och vart en mds audiophile apx 15" rikare.

nu undrar jag om någon har nått bra tips på vad ja ska bygga för låda till den.
vilken volym den ska ha osv. ja spelar mycket hordrock och trance så den ska vara snabb och ha bra tryck.
lådan ska monteras i en mercedes 190 så klart ;P
kanske lite offtopic, men vart du inte nöjd med din carpower bas?

PoLoud =D

BilstereoNörd
576 Inlägg
27 november 2007
#4
Sök lite här i forumet så finns det trådar med folk som försökt att få dem att spela i diverse lådor.. Har dock inte hört att nån lyckats få till det bra?
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

392 Inlägg
27 november 2007
#5
Finns ritningar på mds hemsida smile

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!

326 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
#6
okey det lät jue halvbra:P hmm då ska jag prata med mds så får vi se vad dom säger. tycker då själv att det våre lågiskt som någon sa att sätta den i en ganska lten sluten låda fast borde det inte funka med basreflex? har fått för mej att det blir mera tryck i basen då.? men ska ringa mds och fråga

carpowerbasarna är bra om du vill spela myckat bas men dom värkar inte ricktigt tåla efekten som sinus live stegen ger. mina började luckta svets redan efter kört stund agresiv spelning. sen var det en av basarna som inte ricktigt ville vara med nå mera så den vart död.

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

1 058 Inlägg
28 november 2007
#7
merca_ skrev:
okey det lät jue halvbra:P hmm då ska jag prata med mds så får vi se vad dom säger. tycker då själv att det våre lågiskt som någon sa att sätta den i en ganska lten sluten låda fast borde det inte funka med basreflex? har fått för mej att det blir mera tryck i basen då.? men ska ringa mds och fråga

carpowerbasarna är bra om du vill spela myckat bas men dom värkar inte ricktigt tåla efekten som sinus live stegen ger. mina började luckta svets redan efter kört stund agresiv spelning. sen var det en av basarna som inte ricktigt ville vara med nå mera så den vart död.
inte så konstigt, stegen är ju specade på 1500wrms och basen på 600wrms roll
det gäller att hålla volymsnurran i schack då tongue men räkna med att det inte går att dänga in 3000wrms i mds basen, då lär du få se en ljusbåge! bara så du vet tongue

PoLoud =D


Sök