3414
Sök

Saab 95 se 2.3T vilken dumpventil ska man ha?

110 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
tjena .. nyss köpt ny bil och det vart en saab 95se 2.3T dock är man lite sugen på att göra nåt med den och tänkte skruva på en dumpventil men dock har jag ingen koll på sånt och funderar därav vad man ska ha, vill inte lägga ut miljoner på det men vill av nån anledning få dit en sån  wink , tacksam för hjälp..

Smålänning
7 887 Inlägg
3 december 2007
Sitter redan en, och den bilen ska du ha återcirkulerande för att den ska funka som dne ska.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

110 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
ok .. en återcirkulerande skall kirras då .. nåt man ska tänka på innan man beställer en sån.. eller är det bara köra på vad som helst så länge den är återcirkulerande..

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
3 december 2007
Nämen GoTall, räcker det inte med datormoddar, ska du nu börja modda bilar med ???  O.O

*SweC-räv*

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Smålänning
7 887 Inlägg
3 december 2007
GoTaLL skrev:
ok .. en återcirkulerande skall kirras då .. nåt man ska tänka på innan man beställer en sån.. eller är det bara köra på vad som helst så länge den är återcirkulerande..

Nja, dom billiga funkar, men dom är oftast sämre än originaldumpen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

285 Inlägg
3 december 2007
Om du bara är ute efter ett pys ljud så behöver du bara byta till öppet luft filter. Så vips så har du det efter traktade "pchhhh" ljudet:)
Annars så funkar speedparts förstärkta återcirkulerande dump jäkligt bra:) / Fredde

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!

131 Inlägg
3 december 2007
Om du har t7 motorn så kan du inte ha en öppen dumventil men som saab-fredde skrev så har speedparts en återcirkulerande dumpventil som är utvecklad till just t7 motorn.

I drive I laugh and I Conquer

110 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
visst vill man ha pysljudet men ska man börja pilla så kan man lika bra stoppa dit mer än bara ett filter.. blir nog mycke mer på vägen ..

761 Inlägg
3 december 2007
GoTaLL skrev:
visst vill man ha pysljudet men ska man börja pilla så kan man lika bra stoppa dit mer än bara ett filter.. blir nog mycke mer på vägen ..

Orginal saabdump är inga dåliga grejer.. Lägg de slantarna på ngt annat till den istället, det är iaf mitt tips.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

110 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
ok .. kanske är en ide det med.. tanken var väl att stoppa dit ett öppet filter och en dumpventil som start. dock nödvändigheten med det kanske är mer onödig än bra. smile

110 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
tackar jag för .

110 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
skiter nog i öppet filter, verkar finnas chans för en massa strul så det är inte riktigt värt det..

Sök