2236
Sök

inkoppling i säkring

Elektriker
31 Inlägg
25 januari 2006
Trådstartare
jag har köpt nya kablar fram till steget.
hade en aktivbas innan.
jag köpte ett sånt där kit med säkring,ström-och jordkabel och kabelskor. men jag fattar inte hur man ansluter i säkringshållaren.
det är en glasrörssäkring.

de är kabelkitt GAS910pp4 på www.brl.se

fattar inte riktigt hur jag ska få fast kablarna i en säkringshållaren. hoppas någon kan hjälpa mig med denna säkert helt självklara fråga.

Race until death or die behind.
Say Yes to bananas and No to orangus

20 Inlägg
25 januari 2006
bara å kapa sladden å så borde det finnas små skruvar på säkringshållaren att skruva fast kabeln med!

Elektriker
31 Inlägg
25 januari 2006
Trådstartare
aldera skrev:
bara å kapa sladden å så borde det finnas små skruvar på säkringshållaren att skruva fast kabeln med!

det enda som finns är en mutter typ som en förskruvning.. men den drar inte åt något kring ledaren..

20 Inlägg
25 januari 2006
när du har tagit bort plastbiten med gängor så skall det gå att dra ut järnbiten bakom å i den finns det en liten skruv.

Elektriker
31 Inlägg
25 januari 2006
Trådstartare
aldera skrev:
när du har tagit bort plastbiten med gängor så skall det gå att dra ut järnbiten bakom å i den finns det en liten skruv.

hehe detta är typ hipp hipp variant av via direkt

när jag skruvat av den plastbten med gängor så är de en guldig klump som åker ur och i ena änden är de slitsat så att säkring ska sitta där och i andra är de är en skruvmutter kan man säga som åker utåt och om man drar ut den helt så ser man att de liksom hänger en gludigring typ i mutterna.. men de är ju inget veck på den så den kan minskas vid tryck..
fattar nada..

719 Inlägg
25 januari 2006
Om muttern som du skruvar loss är som ett rör så ska du in me kabeln sedan vika koppar fransarna över kanten sen skruva ihop det. Svårt att förklara men har en sån på batteri kopplingen iaf.

Har fixat en snabb bild. kanske förklarar mer.

http://www.clubinsejn.se/kabel.JPG

muttern är är bara gängad till hälften så man kan vika över kabeln.
Senast redigerat av Scratch (25 januari 2006)

live free, die young.

Elektriker
31 Inlägg
25 januari 2006
Trådstartare
Scratch skrev:
Om muttern som du skruvar loss är som ett rör så ska du in me kabeln sedan vika koppar fransarna över kanten sen skruva ihop det. Svårt att förklara men har en sån på batteri kopplingen iaf.

okej.
men kommer alla kardelerna med då?

719 Inlägg
25 januari 2006
s.svensson skrev:
Scratch skrev:

okej.
men kommer alla kardelerna med då?

Kolla min extremt fina bild. tongue

live free, die young.

Elektriker
31 Inlägg
25 januari 2006
Trådstartare
Scratch skrev:

Har fixat en snabb bild. kanske förklarar mer.

http://www.clubinsejn.se/kabel.JPG

muttern är är bara gängad till hälften så man kan vika över kabeln.

hehe tro de elle ej men bilden förklarade mycket!
tack för hjälpen. ladda upp nu alla inför nästa dumma fråga. den kommer snart från min sida var så säker hehe

719 Inlägg
25 januari 2006
s.svensson skrev:
hehe tro de elle ej men bilden förklarade mycket!
tack för hjälpen. ladda upp nu alla inför nästa dumma fråga. den kommer snart från min sida var så säker hehe

hehe ok tur det då big_smile bara att fråga det forumet är till för.

live free, die young.

Sök