4001
Sök

Kupefläkt Volvo740 krånglar.

19 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
#1
Min kupefläkt har krånglat en del de senaste..
I början hoppa den inte igång förrens man börja köra en sväng..
Ibland kunde man påskynda de hela genom att bara slå till uppe på instrumentpanelen :p
Men nu är de så att den inte funkar överhuvudtaget..
Det kommer luft när man kör rätt så fort, antar att de blåser rakt igenom då eller nått? det går iallafall reglera värmen mellan kallt och varmt..
Säkringen är hel..
Vad är fel? Fläktmotorn som gått kanske? nått som glappar,isf vad?
Isf är det svårt att byta?
Senast redigerat av Bagin (10 december 2007)


Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
10 december 2007
#2
Bagin skrev:
Min kupefläkt har krånglat en del de senaste..
I början hoppa den inte igång förrens man börja köra en sväng..
Ibland kunde man påskynda de hela genom att bara slå till uppe på instrumentpanelen :p
Men nu är de så att den inte funkar överhuvudtaget..
Det kommer luft när man kör rätt så fort, antar att de blåser rakt igenom då eller nått? det går iallafall reglera värmen mellan kallt och varmt..
Säkringen är hel..
Vad är fel? Fläktmotorn som gått kanske? nått som glappar,isf vad?
Isf är det svårt att byta?

Kan vara glapp. kolla så kontakterna sitter i och så att dej jordar redigt! Eller så är det fläkten som har gett upp. fick byta på min 240 för ett tag sedan, ganska krabbigt, men har hört att det är mycket mycket lättare på 740:) MVH Rooth


19 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
#3
Rooth07 skrev:
Bagin skrev:
Min kupefläkt har krånglat en del de senaste..
I början hoppa den inte igång förrens man börja köra en sväng..
Ibland kunde man påskynda de hela genom att bara slå till uppe på instrumentpanelen :p
Men nu är de så att den inte funkar överhuvudtaget..
Det kommer luft när man kör rätt så fort, antar att de blåser rakt igenom då eller nått? det går iallafall reglera värmen mellan kallt och varmt..
Säkringen är hel..
Vad är fel? Fläktmotorn som gått kanske? nått som glappar,isf vad?
Isf är det svårt att byta?

Kan vara glapp. kolla så kontakterna sitter i och så att dej jordar redigt! Eller så är det fläkten som har gett upp. fick byta på min 240 för ett tag sedan, ganska krabbigt, men har hört att det är mycket mycket lättare på 740:) MVH Rooth

Okej men hur tar jag lättast ut fläktmotorn har inte ens koll på vart den sitter på åbäket :p


Smålänning
7 883 Inlägg
10 december 2007
#4
Den sitter under sparkskyddet med fem skruvar, storlek 7 eller 8 har jag för mig, sparksyddet sitter under längst ner. Om man vill så kan man plocka dän handskfacket också.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 Inlägg
10 december 2007
#5
Bagin skrev:
Min kupefläkt har krånglat en del de senaste..
I början hoppa den inte igång förrens man börja köra en sväng..
Ibland kunde man påskynda de hela genom att bara slå till uppe på instrumentpanelen :p
Men nu är de så att den inte funkar överhuvudtaget..
Det kommer luft när man kör rätt så fort, antar att de blåser rakt igenom då eller nått? det går iallafall reglera värmen mellan kallt och varmt..
Säkringen är hel..
Vad är fel? Fläktmotorn som gått kanske? nått som glappar,isf vad?
Isf är det svårt att byta?

Har du kollat så fläktmotståndet är helt, sitter ovanför passagerarens fötter fram. Fast då brukar det ge upp på olika hastigheter först, typ 2:a läget dör, sen 4:ans osv....

"667 neighbour of the beast"

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
10 december 2007
#6
En kompis till mej har också problem med fläkten. Den startar inte alltid utan man måste vri av tändningen och på igen för att den ska starta. Nån som vet vad de kan vara för fel där?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com


Sök